Forum orkonowe

Orkon - sprawy ogólne => Archive Sprawy Ogólne => A Kwestie organizacyjne => Wątek zaczęty przez: Zsa-Zsa w Maj 12, 2009, 10:02:20 am

Tytuł: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Zsa-Zsa w Maj 12, 2009, 10:02:20 am
Pytanie mam, proszę grzecznie o odpowiedzi w ankiecie i ewentualne uzasadnienia.

Plan wygląda następująco:
- mechanika, część ogólna, jest wywieszona na stronie/forum w pliku do pobrania - każdy może pobrać sobie własną mechanikę
- mechanika nie jest drukowana w informatorze, a
- zamiast tego drukowana jest w kilkunastu/dziesięciu egzemplarzach, z których można korzystać na Orkonie
- miejsce w informatorze, zostawione przez mechanikę, przeznaczone jest na zmniejszenie informatora i ewentualnie coś ciekawego (np. opowiadanie orkonowe).
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: AnKa w Maj 12, 2009, 10:09:22 am
Jejku, mój głos jest pierwszy. I w dodatku wszyscy się ze mną zgadzają :)

Mam taką propozycję dodatkową. Może by tak wydrukować zawartość merytoryczną strony: opis państw, religii i ras. To się przydaje. Fulko to zrobił w zeszłym roku i zdjęło nam (rasorgom, twórcom) z głowy konieczność opowiadania po raz dziesiąty o świecie orkonowym.

Przydałoby się, żeby było tego ze 3 egzemplarze (najmniej, bo inaczej zginie) + 1 na stałe na własność twórcom scenariusza do gg.

Może ktoś ma możliwość zrobienia tego w twardszej oprawie, to dłużej przetrwa. Bo egzemplarz Fulka został strasznie zaczytany.
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: apollyon w Maj 12, 2009, 10:23:02 am
po mojemu można wyrzucić z informatora opisy umiejętności i opisy cech tła (czyli od strony 4 do 14- poza zasadami liczenia przyznawanych PTeków)... Ale zasady tworzenia postaci, nie mówiąc już o zasadach ogólnych lub zasadach walki, musi każdy dostać do rączki... Nawet jeśli tego nie przeczyta, nawet jeśli oleje, to po mojemu być musi, żeby org lub DO mógł zawsze powiedzieć- "było w informatorze, było czytać, odwołania do kaloryfera"... Jak robiłem Afgaraq, to specjalnie szykowaliśmy na koszt druku zasad, które choć standartowe i znane na innych strzelankach- miały być wręczone- właśnie po to, by stworzyć fikcję powszechnej znajomości zasad i móc je egzekwować, wg zasady ignorantia iuris nocet...

A opisy umiejętności zrobić w jakiejś wytrzymałem formie, najlepiej w twardej okładce(zostanie na przyszłe lata), przykuć łańcuchem do wiaty i jak komuś potrzeba się dowiedzieć jak działa dokładnie ta umiejętność, to pójdzie i zobaczy... ale nawet sobie wolę nie wyobrażać, gdy ostatniego dnia przed grą wszyscy chcą dostać zasady, bo muszą sobie PPeki policzyć... wszak spora częśc orkonowiczów działanie poszczególnych umiejętności zna, ale koszt bywa zmienny

Opowiadanie orkonowe?? Do posiedzeń w Minas Thirith?? Na to po mojemu szkoda miejsca w informatorze tym bardziej... co innego opis świata, ale to musi być jakaś wersja pisana specjalnie pod informator- skrócona wobec tego co na stronie, oraz uwzględniająca kilka kalendarium- tak żeby każdy wiedział, że najpotężniejszymi władcami jest teraz Eryk IV oraz Gloster itd...
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Zsa-Zsa w Maj 12, 2009, 10:24:49 am
Zasady ogólne i walki zostałyby na pewno. Zasady tworzenia - można pomyśleć, jest to jakiś plan.
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Wircyn w Maj 12, 2009, 11:03:51 am
Jeżeli by wywalić zasady tworzenia postaci to przed grą główną była by jeszcze większa masakra bo doszły by jeszcze walki o wydruki zasad. Nad opisami umiejętności tez się trzeba zastanowic bo własnie w nich jest napisane jakie prerekwizyty trzeba brać i jak umiejętnosc stosowac a to jest chyba w interesie wszytskich żeby każdy to wiedział. Oczywiście doptyczy to zwłaszcza miśków bo wywalenie tego z informatora zwłaszcza in przysporzy problemów.
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Schamann w Maj 12, 2009, 11:07:19 am
tak żeby każdy wiedział, że najpotężniejszymi władcami jest teraz Eryk IV oraz Gloster itd...

Eryk VI !!! :)

co do zasad to zgoda z Ape'em, zasady tworzenia postaci w informatorze to jedyne co chroni Was DO przed robieniem karty postaci każdemu graczowi - jeśli będzie tego mniejsza ilość dostępna w wydrukach to ustawią się do niej kolejki, egzemplarze będa ginąć i się rozczłonkowywać, akceptowanie kart postaci się opóźni, chaosu będzie więcej. To rzeczy które już się wcześniej zdarzały, więc wiemy, że tak będzie.

Co do krótkiego opisu świata w pigułce to very good pomysł, o ile będzie krótki to ktoś nawet może go przeczyta. Żeby nie było że dokładam roboty, to jak nie macie czasu moge to wziąc na siebie, coś tam jeszcze nawet sporo pamiętam :)
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Radar w Maj 12, 2009, 12:06:22 pm
Nie wczuwaj się bo mi garb rośnie.  O0

Opis jest świata konieczny. Niestety widać było w latach poprzednich że gracze nie wiedzieli o co kaman w świecie gry. Mechanikę można skrócić.
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Vistim w Maj 12, 2009, 01:11:48 pm
Przeciw całkowitemu wywaleniu mechaniki. Niech zostanie słowniczek, zasady tworzenia postaci i opisy ras. Taka całkowita podstawa. Można też wrzucić tabelkę z nazwami umiejętności i ich kosztem (bez opisu). Opowiadanie fajna rzecz, ale bardziej przydatny by był skrócony opis aktualnej sytuacji politycznej na świecie itp.
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Chloru w Maj 12, 2009, 01:14:25 pm
Ja wiem, że zaraz się odezwą głosy, że wszędzie muszę dorzucić swoje trzy grosze, ale ja się zgadzam z Zsa Zsą i Vistimem a nawet myślę, czy nie można by pójść dalej i w ogóle (uwaga! odważna propozycja, tylko dla twardzieli) zrezygnować z produkcji papierowych informatorów.
Przecież to nie rok '98 - ludzie mają sieć, mają też drukarki, jak nie u siebie, to u znajomych. Dać informator w PDF do zassania ze strony i spokój. Mi, wydrukowanie sobie prywatnej mechaniki + opisy larpów, zabrało (fakt, że maczkiem) raptem 16 stron, można jeszcze do tego dorzucić opisy świata, ale i tak wyjdzie mniej niż 20 stron - to nie jest dożo, gdy komuś zależy, zwłaszcza, że jeden taki wydruk wystarczy na kilka osób, a oszczędziłoby to organizatorom sporo czasu, pracy i kosztów zmitrężonych na gazetkę, którą i tak co trzeci Orkonowicz przez te 11 dni zawieruszy...
No i jak ktoś już sobie to wydrukuje, to może nawet przeczyta (co nie jest takie oczywiste), a regulamin konwentu można powiesić dla zasady w widocznym miejscu (drzwi od Minas Morgul?), więc nikt się nie przyczepi...
Ale może za bardzo wierzę w Orkonowiczy  ;)
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Bestia w Maj 12, 2009, 01:19:28 pm
Tak jak i Vistim, powinno zostać strona z kosztami, opisy można spokojnie wywalić z informatora. Poza tym zgadzam się z propozycją wszystkich poza propozycją chlora ale niemam czasu pisać czemu
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Rafałsz w Maj 12, 2009, 01:38:53 pm
Jestem za skróceniem informatora, ale z zastrzeżeniem tego co napisało kilka osób o wywalaniu opisów umiejętności. Podstawowe info o mechanice powinno zostać. Opowiadanie moim zdaniem nie potrzebne. Położyć nacisk na opis sytuacji GG - who is who. Co to jest Gloster itd. Żeby w ogóle ludzie się ogarnęli na grze. Może dodać FAQ?

Przy okazji chciałem też zgłosić, że mi się w poście Z-Z, w którym ogłaszała mechanikę, nie wyświetla żaden załącznik. Nic nie widzę, nie wiem gdzie jest, ani jak pobrać. Na stronie też nie widzę. Nie wiem co robić i czuję się zagubiony. Pomocy!
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Zsa-Zsa w Maj 12, 2009, 02:04:52 pm
Ja nie wiem, u mnie jest :( Wysłać Ci mailem?
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: apollyon w Maj 12, 2009, 02:53:44 pm
Pomysł Chlora jest bezdennie głupi... i gdyby Bestia nie powiedział, że mu się podoba, to bym nie zwrócił na niego uwagi... Informator być MUSI(tak krzyczę,wiem)!! Musi i basta... Musi i nie będę z tym dyskutował...

To ile org miałby drobnych problemów, których nie mógłby skwitować słowami- "zajrzyj sobie do informatora" nie ulega bowiem dyskusji...
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Zsa-Zsa w Maj 12, 2009, 02:57:01 pm
Informator będzie. Chciałabym go okroić, a nie zlikwidować.

Dodanie większej ilości informacji o świecie mi pasuje. Schamann - bardzo chętnie, jeśli chcesz się tego podjąć, dziękuję :)
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Leezard w Maj 12, 2009, 04:10:19 pm
Pomysł Chlora jest bezdennie głupi... i gdyby Bestia nie powiedział, że mu się podoba, to bym nie zwrócił na niego uwagi... Informator być MUSI(tak krzyczę,wiem)!! Musi i basta... Musi i nie będę z tym dyskutował...

To ile org miałby drobnych problemów, których nie mógłby skwitować słowami- "zajrzyj sobie do informatora" nie ulega bowiem dyskusji...

Nie musisz dyskutować... wystarczy, że przeczytasz jeszcze raz post Bestii.
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Vistim w Maj 12, 2009, 04:18:53 pm
To było chyba odniesienie bardziej do postu Chlora...

Można by dać dział "Plotki", czyli popularne wiadomości krążące wśród ludu (niekoniecznie prawdziwe), to ułatwia odgrywanie postaci. Albo np. przy opisie ras "Co myślą gobliny o ludziach" itp.
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Bestia w Maj 12, 2009, 04:21:53 pm
AP bardzo cię proszę abyś nauczył się czytać. Przeczytaj tak jak Leezard proponuje jeszcze raz mój post i skończ pi.niczyć.

I wyjaśnie ci że napisałem że zgadzam się z Vistimem a pomysł chlora jest do dupy i niechce mi się tłumaczyć dla czego uważam że jego pomysł jest do dupy więc bardzo cię proszę abyś czytał ze zrozumieniem, bo przez ciebie znów stanę się atrakcją wieczornych rozmów w px.
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Sekta w Maj 12, 2009, 11:30:36 pm
hehhe dobry jesteś Bestia.... :o.
ciesz się jesteś sławny ....
mi sie pomysł ten nie podoba np... bo zawsze czytam cały informator i zawsze mi sie podobało to i już...
a głosów jest teraz po równo :P
dodałbym bym tez by był opis kto jest kto...możliwie z ksywkami osób które już na pewno będą grac ta postacią... lepiej będzie można je sobie później kojarzyć...że np. ten Vistim to gra elfiego ambasadora firirirulala.... :o
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: apollyon w Maj 13, 2009, 07:53:42 am
dobra, ok, przepraszam Bestio...
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Kajtek w Maj 13, 2009, 10:11:53 am
grzeczniej!
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: TomaK w Maj 13, 2009, 05:52:28 pm
Ok, może sobie z czegoś nie zdaje sprawy, ale skrócenie informatora to jakaś oszczędność? Te kilkanaście stron w stosunku do stuzłotowej (czy ile tam w tym roku) akredytacji? Zwłaszcza, że oszczędność pomniejszona jest o liczbę egzemplarzy ogólnodostępnych.

Zastąpienie opisami aktualnych wydarzeń tyczących się GG (i być może też Midmor) wygląda już znacznie lepiej, ale broń boże żadnym opowiadaniem.

Choć jeśli mam być szczery to w ogóle bym nic nie kroił z mechaniki, bo dobrze, miło i wygodnie dla wszystkich móc w dowolnym momencie sięgnąć sobie do informatora, i spokojnie, popijając piwko, zastanowić nad konstrukcją postaci. I nie musieć biegać do orgów żeby dowiedzieć się co to za zdolność jest ten twardziel na piątym.

Co do tego biegania, to wyobraźcie sobie... Albo ktoś musi ciągle nosić ta mechanikę, albo przy tym dyżurować - dodatkowa odpowiedzialność, a nie mówcie mi, że orgowie mają za dużo czasu. Z drugiej strony jak to oleją, to gracze będą musieli biegać, szukać i prosić się o tą mechanikę. Jeżeli zaś pomysłem była otwarta pula, to gwarantuje, że bardzo szybko się egzemplarze wytracą.
Tytuł: Odp: mechanika - plan informatora
Wiadomość wysłana przez: Kamil Rauch w Maj 19, 2009, 12:38:59 pm
Zgadzam sie z Tomakiem. Orkonowa mechanika jest na tyle skomplikowana, że warto by każdy posiadał egzemplarz. "Ogólnodostępne" egzemplarze szybko zostałyby rozdrapane, byłyby kolejki do nich przed GG.