Forum orkonowe

Orkon - sprawy ogólne => Archive Sprawy Ogólne => A Kwestie organizacyjne => Wątek zaczęty przez: Wolf w Sierpień 04, 2005, 07:07:57 pm

Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Wolf w Sierpień 04, 2005, 07:07:57 pm
W tym roku pierwszy raz wzialem udzial w GG i jestem nia zachwycony. Zatem moje pytanie jest nastepujace: czy mozna ja przedluzyc Glownym powodem jest wieksza szansa na powazne implikacje aliansow polityczno gospodarczych, zamachow stanu (dumny jestem z faktu ze tak wiele uwagi przyciagnal zamach Podpalaczy Mostow bedacych w sluzbie Dreiss'a na Akademie Magiczna). Ogolnie rzecz biorac im dluzsza mozliwosc zycia w Ostrogrodzkich realiach tym lepiej.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Ira w Sierpień 04, 2005, 07:24:26 pm
Ten temat by te poruszany w Saigonie, tu po GG i jeszcze dugo po.
IMO 3 dni,a tak w zasadzie 2,5 dnia to troche za krótko. Akurat starcza czau,aby zapozna si z graczami/postaciami, rozpozna si w sytuacji i wymylic sposób na zaradzenie, ale na sam akcje ju nie. Takie miaam odczucie w zeszym roku, takie miaam te w tym(w tym nawet bardziej), nie mówic juz o chci rozciagnicia zabawy na 4 dni w roku.  
Wiec, o ile byoby to moliwe, prosimy o 4 dni Gry Gównej. :)
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Blepfuj w Sierpień 04, 2005, 09:10:06 pm
a gg tak wasciwie bya jeszcze krótsza bo poniewa jak wszyscy wiemy 3 dnia powsta deszcz i kazdy powiedzia " i to nie jest dobre" i w wikszoci przypadków zosta w namiocie (np z powodu choroby która w poczniu z deszczem nie jest snem o rózach nad jeziorem)
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: anathema w Sierpień 04, 2005, 10:08:01 pm
na flambergu w tymroku gra bedzie trwala 4 dni
zobaczymy moze jak to wyjdzie
najprawdopodobniej zorganizujesie po tymkolo zagorzalych zwolennikow takiego rozwiazania
przedweszytkim dlatego ze nie bedzie tak szalnczego teparozwiazywania questow i takidiotycznego chaosu decyzyjnego
i wszelkie rozwiazania typu sztab kryzysowy (idylliczne niestety)moze nie beda potzrebne
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Emilia w Sierpień 04, 2005, 10:42:00 pm
a Orgowie umra z przepracowania :wink: :P
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Shiva w Sierpień 05, 2005, 03:05:50 am
A ja jestem za, i myl, e dao by si to zorganizowa. W tym roku midzy Kod a GG by jeden dzie "wolny" i myl, e spokojnie dao by si zrobi pod czas takiego jednego dnia tych kilku godzin Gry gównej. Pod czas caego Orkonu 2005 zaobserwowaam straszne i piorunujce iloci czasu pod czas którego Orgowie spokojnie mog si wyspa, a organizatorzy konkursów- do roboty.
Tylko nie zestrzelcie mnie od razu jeli si myl. Po prostu takie jest moje zdanie, a przecie myli si jest rzecz ludzk. :D :D :D
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: DeadMan w Sierpień 05, 2005, 09:21:11 am
rozwizaniem które pado ju raz czy dwa jest zrobienie przed GG LARPa w trakcie którego wszyscy bd grali swoimi postaciami i który bdzie suy jako rozgrzewka, do poznania postaci, i powolnego zbierania informacji. Moe niekoniecznie musiaby by robiony przez orgów ale np. przez kogo z bliskiego otoczenia i pod ich nadzorem, eby si ze scenariuszem zgadzao.
No i orgowie nie bd po caej robocie mieli jeszcze kolejnego dnia duszkowania, zwaszcza e LARP toczyby si sam.

K
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Inny w Sierpień 05, 2005, 09:52:53 am
Cytat: "Shiva Hassireth"
A ja jestem za, i myl, e dao by si to zorganizowa. W tym roku midzy Kod a GG by jeden dzie "wolny" i myl, e spokojnie daoby si zrobi pod czas takiego jednego dnia tych kilku godzin Gry gównej.


Taaak - i dokadnie tego dnia wiekszo ludzi finalizowaa sobie postaci.
Tzn. nie cay czas oczywicie, rano by spokój...

Te jestem za , ale dzie "wolny" jest potrzebny.

Co do innego larpa na którym ludzie graj tymi samymi postaciami - wedug mnie mija si to z celem - jeli kto na takim mao zwiazanym(tematycznie) larpie zginie no to wtopa na cae GG...
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: eternus w Sierpień 05, 2005, 10:04:43 am
Cytat: "Inny"

Co do innego larpa na którym ludzie graj tymi samymi postaciami - wedug mnie mija si to z celem - jeli kto na takim mao zwiazanym(tematycznie) larpie zginie no to wtopa na cae GG...


Chyba, ze bedzie to cos w formie "Festyn w Ostrogrodzie".
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Kłys w Sierpień 05, 2005, 10:08:24 am
Wszystko fajnie drogie misie i inne zwierztka tylko e pomys ma dwie powane wady:
1. Orgowie i duchy padn na pysk absolutnie i prosz mi nie wmawia e co si bdzie toczyo samo bo nie bdzie, trzeba bdzie jeszcze wicej siedzie nad gr. A osobom które zgin nawet 2 dnia trzeba bdzie robi nowe "penowartociowe" postacie co daje jeszcze wicej roboty.
2. Jak pokazuje praktyka trzeciego dnia GG z reguy przychodzi u ludzi grajcych pewien kryzys wynikajcy ze zmczenia - po prostu gracze gorzej graj, nie wychodz, nie chce im si, itp... W efekcie to bardzo dobry moment na koczenie wszelkiego rodzaju wtków i plotów. Szczerze mówic nie wiem ilu osobom naprawd chciao by si samym z siebie wyj w teren 4 dnia.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Cin w Sierpień 05, 2005, 10:36:24 am
Ale czy pomys festynu w Ostrogrodzie jest taki zy W zeszym roku si odby i nie uwaam, eby to byo ze i strasznie mczce dla orgów, bo przecie nie trwao cay dzie, a kto chcia si rozeznac w sytuacji, ten si móg zazna, kto za wo zosta w namiocie to nei wychyla z niego gowy (chyba, e do Sajgonu).
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: AREK w Sierpień 05, 2005, 10:37:00 am
Rozwizanie jest proste i pado ju gdzie z czyi ust. Zrobi trzeci dzie gry penoprawnym dniem gry - PELNE 8 godzin grania. A podsumowanie w sobote o poudniu.

Ludzie si dograj, dograne zostan na spokojnie wszystkie wtki, a jeli aura nie bdzie sprzyja z rana to bdzie moliwo dogrania w pozostaych godzinach dnia.

Podsumowanie mona zacz spokojnie wieczorkiem a dokoczy w sobot rano jeli jeszcze bdzie trzeba. Impreza poorkonowa moe zostac w pitek, tylko podsumowanie byoby w sobot w poudnie, takeby ludzie wyjedzajcy wczeniej mogli si jeszcze zaapa.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: KozioU! w Sierpień 05, 2005, 11:02:05 am
Jasne, zróbmy 7-dniow GG! Tylko prosz o zrzutk wród graczy na worek kokainy dla kadego DO... :evil:
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Mały w Sierpień 05, 2005, 11:42:17 am
No bez jaj... DO znowu nie padn - jden LARP mniej a jeden dzien GG wiecej i bedzie OK

mentor mode ON
Kiedy sie byo DO przez cay orkon a nie tylko na GG i prowdzio sie druzyny na kazdym larpie
mentor mode OFF

A dlaczego trzeciego dnia niektórzy ludzie nie wychodza Bo to jest ostatni dzien gry, bo trwa krócej, bo zgineli 2giego i nie robili postaci na ostatnie 4h gry... a jeli tylko wyduy gre do 8h to i tak nic z tego nie wyjdzie ale jeli dodac jeszcze takie 4h dnia nastpnego to wtedy powinno sie dzia OK bo jest wieczor, noc na ostatnei rytuay i rano na rozwizania w stylu wszystkie aresztowania, rozwiazania akcji itd taki chillout gry gównej.
A najwaniejsz czscia Orkonu jest GG i jeden larp mniej a dusza GG powinny spowodowa wzrost zadowolenia - zobaczymy jakie opinie bd
po tegorocznym Flambergu (szkoda ze sam nie bede mog zopiniowac)
ale tam te jest wieczny problem "bitwy o 15" trzeciego dnia gry zamiast
grania do 19 jak w pierwsze dwa :>
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: uelfik w Sierpień 05, 2005, 11:43:31 am
Arku.. uwaam, e twoja propozycja jest bardzo sensowna.. fajnie to by tak byo  :)

Poza tym.. wydaje mi si, e dziwny miks marazmu/nadpobudliwoci w 3 dniu gg (kiedy jedni ju waciwie nie wiedz po kiego waa si ptaj.. a drudzy w pocie czoa wykaczaj jakie tam ploty).. jest efektem tego, e trzeci dzie gry jest traktowany jako "gilka godzin na zaatwienie tego co ju si zaczo zaatwia".

I ci, którzy wczeniej jako nie wpadli w "wir wydarze".. po prostu nie s dostatecznie zmotywowani.

Jak dla mnie opcja z penoprawn 8 godzinn gr 3 dnia jest bardzo dobrym rozwizaniem.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Zsa-Zsa w Sierpień 05, 2005, 12:14:31 pm
Wiem, e chcielibycie mie 4 dniow Gr Gówn, ale wie sie to z kilkoma problemami. Jeli jestecie w stanie je rozwiza, to moemy pomyle nad czterodniówk.
Problem pierwszy - czas. Mona zrobi oczywicie jednego larpa mniej, ale byy ju w tym roku, na forum, narzekania, e larpów jest za mao. Mona nie robi wolnego dnia przed gr, ale to jest morderstwo - albo, jak kto woli samobójstwo g:D - i dla graczy, ktorzy sobie nie mogli zrobi wczeniej postaci (np. przyjedaj dopiero we wtorek) i dla tych, którym si nie chciao (znakomita wikszo, niestety), i dla nas, orgów i duchów opiekuczych. I nie ma co mówi o zdyscyplinowaniu ludzi, bo niestety, gracze nie s zdyscyplinowani i odkadaj wszystko na ostatni chwil. Nie ma tutaj zastosowania to, co napisa May - jeden larp mniej, jeden dzie gg wicej - bo myzazwyczaj nie bierzemy udziau w larpach, a jeli bierzemy, to nie wszyscy.
Problem drugi - zmczenie materiau, czyli DO. Ja wiem, e niektórym (powtarzam, niektórym, nie mówi o wszystkich) wydaje sie, e duchowanie to takie fajne i niemczce zajcie. Ale niestety, nie do, e na grze te jestemy aktywni, nie tylko obserwujemy sobie gr, to potem, kiedy gracze id si bawi, my do dwunastej-pierwszej w nocy siedzimy na zebraniach. Jasne, mona nie robi zebra - tylko nie wiem, czy chcielibycie potem gra w takim baaganie g:D  

To s dwa najwiksze problemy, jakie mi przychodz do gowy. Czekam na propozycje ich rozwizania.
A teraz jeszcze odpowiedzi - May, za Twoich czasów rozpisywanie postaci byo prostsze, a na tamtym Orkonie, na którym ostatni raz pamitam Ci jako ducha, to wydaje mi si, e byo duo mniej osób, co takiego, jak prezentacje nie byo jeszcze tak rozpowszechnione. A jeszcze wczeniejsze Orkony Owszem, byo si duchem na caym Orkonie. Przypominam tylko, e larpy i gra gówna byy to gry druynkowe - 1 druyna z 1 duchem + jeszcze NPC-i.
Shiva - straszne i piorunujce iloci czasu na wyspanie si Kiedy Ja ich nie zauwayam. Powiedziaabym, e godzina 8 bya standardow godzin wstawania orgów, a od pewnego momentu te DO.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: eternus w Sierpień 05, 2005, 12:35:53 pm
Cytat: "Zsa-Zsa"

Problem pierwszy - czas. Mona zrobi oczywicie jednego larpa mniej, ale byy ju w tym roku, na forum, narzekania, e larpów jest za mao.

Czekam na propozycje ich rozwizania.


Zrealizowac moj pomysl do powrotu do 2 larpow dziennie (z wyjatkiem dnia przed GG, Kodowego itp). Wtedy nawet po zabraniu jednego dnia na GG ilosc larpow bedzie wieksza.

Przyponinam Wam o tym pomysle, bo niestety moje obawy sie potwierdzily - ze jesli komus z jakis wzgledow dany larp nie pasuje, a ma ochote na granie, to musi sie pogodzic z tym, ze ma dzien wolny. A tak z 2 przewaznie dalo sie juz cos wybrac. A jesli ktos jest niesamowicie aktywny to moze probowac nawet 2 zaliczyc.

Ilosc graczy jest znaczna wiec z tym nie ma problemu. I wtedy gdyby np. przy takim Battle wprowadzic ograniczenie ilosci graczy (tak, aby nie bylo za duzo tych, ktorzy sie nudza), to nie bylo by wielkiego problemu, bo ludzie mieli by do dyspozycji alternatywe.

A sami widzicie, ze wieksza ilosc czasu dla graczy, wcale ich nie dyscyplinuje. Jesli ktos bedzie chcial, to nawe zrezygnuje z jednej gry, zeby planowo zrobic postac/prezentacje. A jesli ktos nie chce, to nawet gdyby bylo 5 dni wolnych przed GG, to i tak przyjdzie za pozno.

Rozwazcie to.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Mały w Sierpień 05, 2005, 12:51:18 pm
No ostatni raz duchowaem na O'02 rozpisywanie postaci z "now" mechanik (PPkowa) ju byo bodaje trzy lata, prezentacje postaci byy
bo sam m.in. Twoj jako Cecylii oceniaem, i pamitam conajmniej kilka innych :> a znowu a tak wiele sie ju nie zmienio - lita umiejtnoci nawet si skrócia, praktycznie nie ma zielarstwa, magia te jest krótsza
a duchów byo ~10 osób w sumie wtedy. W tym roku ile

A co do tamtych LARPów druynkowych to i tak przed kadym LARPem trzeba byo
a)zebrac druzyne
b)zrobi ich postacie / wyda paski / karte druzyny / zwiadowców / komponenty
c) by na zebraniu przed (przedstawienie/zapametanie scenariusza, obchód terenu) i po larpie (nagrody, wyróznienia, omówienie scenariusza)

Czy byo atwiej  nie wiem :> rónorodnie byo najgorszy by orkon pzrejciowy miedzy druynami a larpem i zmiana mechaniki na umiejtnoci - Orkon testowy to byy zebrania - pierwszy ever scenariusz
na taka ilo ludzi dla kadego osobno i zero krotkofalowek, komórek midzy duchami itp :>
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Zsa-Zsa w Sierpień 05, 2005, 01:18:41 pm
Jeszcze tylko pytanie na temat dwóch larpów dziennie. Pierwszy powinien si zacz o 8, jeli zaoenie jest takie, e larp trwa mniej wicej 5 godzin, a jeszcze zakadamy przerw midzy nimi No, moe o 10, niech bdzie. Mi to nie przeszkadzam tylko niech potem nie bedzie pretensji, e orgowie le zorganizowali i larpy si nie odbywaly w terminie. A biorc jeszcze poprawk na deszcz i random pogod, to okae si, e bdziemy przekada larpy na kolejne dni. Ale, jeli przyjdzie wystarczajco duo ciekawych propozycji, temat przemylimy. Nie wiem tylko, jak w tym wszystkim upchniemy prezentacje i tworzenie postaci (bo mniej wicej 60 osób stworzyo sobie jednak postacie wczeniej).

May - ja wiem, e byy, sama pamitam g:) Byo ich jednak, z tego, co pamitam, mniej, ale mog si myli - subiektywne spojrzenie gracza wtedy miaam (teraz mam subiektywne orga g:D)
Duchów w tym roku byo 15.

Chciaam jeszcze doda, e chyba w 2000 albo nie pamitam, w którym roku bya gra 4 dniowa. Ale nie pamitam, jakie byy wnioski - chyba ze, skoro nikt tego nie kontynuowa

Kwestia dwóch podstawowych problemów nie zostaa rozwizana.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: anathema w Sierpień 05, 2005, 01:29:10 pm
mysle ze eternus dobrze gada
da sie zrobic 2larpy jednego dnia a co wiecej dasie byc na 2
choc trudno to ciagnac dlugo
i w tedy spokojnie uda sie wydluzyc gg o 1 dzien
a wydajemi sie chocpewnie sie myle zewciagu 4 dni DO bedamialy nieco mniej kminienia niz w ciagu 3
albowiem-w tymroku GG byla az przeladowana
jesli taka ilosc watkow rozlozyloby sie na 4 dni byloby chyba wszytkim latwiej
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: uelfik w Sierpień 05, 2005, 01:34:01 pm
Kilka larpów dziennie .. hmm.. widziliemy jak w tym roku wygldao zorganizowanie jednego dziennie.. pogoda przesuwa wyjcie w teren,. zaczynaj si gadki o przeniesieniu larpa na dzie kolejny, co z kolei frustruje organizatorów larpa z kolejnego dnia..

Moim zdaniem 1 larp dziennie w zupenoci wystarczy.. ewentualnie zawsze mona zmieci dodatkowo Larp nocny..

ale jeli ustawi sie po 2 larpy na dzie to przy kaprynej pogodzie.. czy graczach nie bdcych w stanie zebra si przed poudniem do gry zaowocuje to tylko baaganem.. i zdenerowaniem wielu osób, które swoje larpy przygotowywao na dugo przed orkonem i nie mog ich zrealizowa..

Nagle okazuje si, e brakuje miejsca i larp zaplanowany  jako wieczorny musi odby si w poudnie dnia nastpnego.. i najlepiej, eby trwa 3h krócej, eby upchn jeszcze larp, który by tam poprzednio.. a w ogóle to graczy bdzie tylko poowa, bo przecie brali wczoraj udzia w nocnym larpie.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Emilia w Sierpień 05, 2005, 01:47:06 pm
Zgadzam si z Uelfikiem..2 LARPy na dzie to troch za duo. Po jednym ludzie ju s zmczeni. A poza tym czy to a tak trudno znale sobie zajcie na Orkonie Jak kto nie ma co robi to na LARPa zawsze mona si wkrci, jak LARP nie pasuje( swoj drog nie wiem jak LARP moe nie pasowa :P Ja planowaam w tym roku zagra na 3 oprócz GG , a w kocu zagraam na wszystkich-wyczajc Armaggedon na który mnie bardzo namawiano ale ju nie miam siy;])..I to e np nie znaam realiów Kajka i Kokosza mi nie przeszkodzio w niczym:P) to mona np koczy strój na GG, robi bro na GG, lub tworzy posta co prawie wszyscy zostawiaj na ostatni chwil..a jak kto jest naprawd leniwy to moe po prostu usi w sajgonie i pi piwo i dwa LARPy na dzie mu nie pomog w niczym:P

Co do 4 dniowej GG..To równie nie wiem czy to jest dobry pomys. Jak ju wczeniej byo wspominane to Orgowie padn, a gracze te nie bd w lepszym stanie. Trzeciego dnia pod koniec to ju ledwo si wlokam, miaam do gadania z kadym i tego caego baaganu. Trzy dni LARPa po 9h(o ile dobrze pamitam) to ju i tak potwornie duo dla niektórych (ja nie miaam czasu nawet zje czego podczas gry). Poza tym, z tego co wiem, to GG ma si koczy wanie tak gwatownie i czsto bez skoczonych wtków..To nie jest gra komputerowa- jak rozwiesz questa to pojawi si wielki zy, zabijesz go i bdzie The End. To s trzy dni z ycia postaci, czy skoczymy wtki, czy nie, czy zabijemy tego zego czy wrcz przeciwnie to mamy mie wraenie jakby ycie w tej krainie toczyo si dalej.
Zreszta mam przeczucie e 4 dzie nic by nie rozwiza w sprawach questów..Wikszy baagn, wicej niepewnych informacji i pojawijajcych si nagle watków nie jest dla mnie zbyt zabawn wizj;] I nagle si okarze e 4 dni to nadal za mao...
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Schamann w Sierpień 05, 2005, 01:49:27 pm
w tym roku trzeciego dnia gry udao sie rozwiza waciwie wszystkie gowne wtki, kilku z nich nie zamknito, bo zamknc nie chciano lub si ju nie dao, ze wzgldu na przebieg gry (niektóre miejsca mocy, szkoy magii itp.) kwesti niezalenoci osady rozwizano, zagroenie z Czarnego Wzgórza odparto itp itd.

Nie bardzo widz, co czwartego dnia gracze mieliby do roboty (moe poza odbudow miasta)

W zeszym roku byo identycznie - cz postaci w poowie 3 dnia zesza z gry po wykonaniu wszystkiego, co miay do rozegrania i zadeklarowaniu, e opuszczaj okolic.

Te dwie godziny dodatkowe, przewidziane na 3 dzie, które zabra nam deszcz, przydayby si, dlatego je przewidzielimy, ale nie widz, patrzc po wydarzeniach, które sobie z boku obserwowaem, potrzeby robienia 4 dnia.

Chyba, eby robi scenariusz od razu z myl o dniach 4. Z tym jednak jest pewien problem, skomplikowanie scenariusza i ilo czasu na jego kontrolowanie na bieco rosn wykadniczo w stosunku do dugoci gry. Co oznacza, e przygotowanie 4-dniowego scenariusza wymagaoby duo wicej pracy ni 3 dniowego.

A ja nie mam poczucia, e wkadam zbyt mao pracy w przygotowanie GG, wrcz przeciwnie. :) Pojechaem na urlop w gronie znajomych, z którymi przez 10 dni nie miaem czasu po kumplowsku porozmawia (przepraszam, naprawd chciaem :) )

Perspektyw zwikszenia iloci pracy nad GG traktuj, powiem to od razu uczciwie, eby nie ciemnia - z najwysz niechci. Nie chc batem zmusza do pracy swoich kolegów, widzc jak i oni i ja padamy ju na nosy.

Przygotowanie tegorocznej GG to okoo 50 kilkugodzinnych spotka grupy od scenariusza, trzech duszych spotka trwajcych po kilkanacie godzin, dwa weekendy wyjte z yciorysu od pitku do niedzieli. Oprócz tego po jakie szacunkowo 150 do 200 godzin pracy kadego z ludzi w domu, osobno, nad przydzielonymi mu wtkami. Plus parset godzin pracy dwóch osób przy obrabianiu nadesanych postaci i przy moderowaniu forum. I s to raczej dane zanione ni zawyone.

I to jest maximum, które jestemy w stanie wykrzesa. Wicej nie bdzie.

Co przy zastosowaniu prostego rachunku pracy i wielkoci zadania daje wynik - dusza gra=sabiej przygotowany scenariusz
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: DeadMan w Sierpień 05, 2005, 01:50:01 pm
No to sobie poczytaem i si znowu wypowiem  :D

1. myl e oficjalnych LARPów powinno by po jednym na dzie +jeden lub dwa LARPY oficjalne gdy bdzie dopisywaa pogoda lub nocne.

2. dobre LARPY które jednak nie dostaj si jako oficjalne powinny by trzymane przez wymylajcych w odwodzie do ewentualnego zrobienia.

3. Jaki LARP w stylu jarmarcznym jest OK jeeli np. jak w zeszym roku nie bdzie równoczenie z Akademi Magiczn czy czymkolwiek.

4. Dobrze by byo gdyby gracze zaatwiali gro spraw midzy sob i tylko o wanych sprawach informowali DO (jakie wane deklaracje mogce mie wpyw na scenariusz czy co)

5. DO rzeczywicie musz mie dzie wolny i przede wszystkim eby nie brali za duo udziau jako DO w LARPach.

6. Dobrze by byo gdyby orgowie poprzez Forum rzucali cige przypomnienia o robieniu i przyjmowaniu postaci na Gr i eby bya moliwo penego zaatwiania spraw z tym zwizanych -wyczajc tylko i wycznie PP i PT zdobywane na Orkonie. Tak eby kady móg przyjecha z gotow wydrukowan kart i wpisan na ni list wiadomych ju rzeczy.
Moe by tak da na stronie moliwo cignicia sobie karty postaci/maga itd.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: JeRzy w Sierpień 05, 2005, 02:10:41 pm
Jako, e i tak robi ostatnio za chopca do bicia, mog zaryzykowa i sta si jeszcze bardziej niepopularny. W sumie, po "warszawskiej" dyskusji ju mnie to wali. :D

Myl, e wiele rzeczy daoby si zrealizowa stosunkowo bezbolenie dla wszystkich stron, gdyby skutecznie egzekwowano od ludzi elementarn punktualno. Spójrzmy na ten Orkon: ile punktów programu zaczo si o wyznaczonej godzinie Moim zdaniem, tylko w nielicznych przypadkach losowych takie spónienia mogy by usprawiedliwione i naleaoby wreszcie uwiadomi to ludziom. Jeli kto nawala (np. nie zaatwia w terminie spraw zwizanych z tworzeniem postaci albo spónia si na teren gry) traci na tym na wasne yczenie i tylko do siebie moe mie pretensje. Orgowie w tym roku uciekali si ju do tego, e rozpowiadali ludziom, e GG zaczyna si godzin wczeniej ni byo w rzeczywistoci - cz graczy stawiaa si na wczeniejsz por i wychodzia na tym jak Zabocki na mydle, a innym nawet tej godziny byo mao, eby ruszy tyki. Cay Orkon nie powinien obrywa na tym, e ludzie nie wiedz, do czego su zegarki.

Mówic krótko: trzeba zrobi cis ramówk Orkonu (wraz z wersjami awaryjnymi na wypadek niepogody) i trzyma si jej konsekwentnie. Moe to czego nauczy ludzi, a przy okazji da si wicej zmieci w programie.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: KOVAL w Sierpień 05, 2005, 03:06:44 pm
no to i jeszcze ja sie wypowiem (uwaga - bedzie dugo)

jak wida mamy tu do czynienia z dwiema zasadniczymi kwestiami:

po pierwsze - problem zmieszczenia 2 LARPów dziennie, czyli organizacji, harmonogramu itede
2 LARPów kadego dnia zmieci sie nie da - obawiam si nie ma takiej siy aby tego dokonaa - wszelki zabiegi organizacyjno-psychologiczne nic nie dadz, od zawsze byy opónienia na Orkonach i bd nadal -  uwaam ze zmiany tego nie da si po prostu wymusi na ludziach

JeRzy - masz racj ale nie napisae najwaniejszego "jak to zrobi" bo do tego sie ten problem sprowadza

no, chyba ze pojedziemy po ekstremum: "LARP zaczyna sie o 10.00 albo wcale, jak nie bedzie np. wiekszoci gownych postaci to odwoujemy" - i wtedy po 2 takich sytuacjach moze sie ekipa nauczy metod terapii szokowej

moja propozycja wyjcia (cho niezbyt nowatorska): mona robi na 1 LARP dziennie plus co dwa dni LARP wieczorno-nocny i wtedy powinno dziaa (a poza tym IMO przy 4 dniowej GG mniejsza iloc LARPów jest czym oczywistym i ludzie powinni to przyjc zgodnie z zasad co za co)


po drugie - mozliwoci DO i scenariusza podczas gry 4 dniowej

moim zdaniem gra 4 dniowa toczyaby sie po prostu spokojniej - gracze mieliby wiecej czasu na dziaanie wiec np. zajeli by sie sprawami mniejszej wagi i w ten sposób nie rozbudowujc bardzo scenariusza  osigno by sie ten sam efekt. Pamitajmy ze wiekszosc wielkich zdazen 3 dnia wynika wlasnie z tego ze jest to "dzie ostatni" i questy kocz sie bo maj sie tego dnia skonczyc.

Oczywiscie przy konstrukcji scenariusza trzeba by IMO odejsc nieco w kierunku "low-fantasy" i zastpi standardowe questy sprawami codzienno-dugofalowymi, bo kiedy gracze bed sie zajmowa bardziej przyziemnymi sprawami ycia w Ostrogrodzie to dla takich spraw nie ma wielkiej róznicy czy gra trwa 2 dni czy 5
wtedy tez DO maj mniej ganiania bo brak rozbudowanego wtku "ratowania wiata" nie wymaga juz a tak szczegóowej kontroli DO i znacznie ogranicza ilo spraw "ze wiata gry ale spoza terenu" które DO i Orgi musz omówi i okreli dla dalszego biegu gry

porównujc do sytuacji ekstremalnej: gdyby GG by tak po prostu kronik z codziennego ycia Ostrogrodu (miejsca nieco bardziej porbanego od innych w tym wiecie) to równie dobrze moga by trwa i 2 tygodnie a scenariusz nie musiaby by szczeólnie rozbudowany - powyzej pewnego czasu sprawy dalej bd nakrca si same.

sdze  naprawde daoby si wtedy ograniczy 90% aktywnoci DO do osdzania rytuaów, paxowania walk, odrywania duchów Przodków itp - i wtedy praca przy 4 dniowej GG ni bedzie juz tak straszna
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Mały w Sierpień 05, 2005, 03:10:49 pm
dwa LARPy dziennie to kategoryczne nie (zreszta to juz byo)
wszystkie wyej wymienione powody dlaczego nie s jak najbardziej suszne

Cytat: "Veenan"
Trzy dni LARPa po 9h(o ile dobrze pamitam)

2x9 + 1x4 z moich wylicze :>

Cytat: "DeadMan"
dobre LARPY które jednak nie dostaj si jako oficjalne

A skd wiesz e dobre
Tak na prawde gry nigdy nie ocenisz po scenariuszu :>
najlepiej zostamy przy jednym oficjalnym... a jak kto chce zrobi
wasnego to przeca nigdy nikt nikomu nie bronil poza prorgamem konwentu zorganizowa czegokolwiek...

a przykadem tego ze dwa dziennie to za duo to choby niemoliwo
zebrania graczy na Aliena którego na probe Berserkera przygotowalimy z Przemem, Gawronem, Mikiem i reszta ekipy.
BTW> scenariusz ley i moe bdzie na przysy rok

Cytat: "JeRzy"
Mówic krótko: trzeba zrobi cis ramówk Orkonu

Nie zrobimy z Orkonu kompanii karnej... jak kto nie chce to i tak nie wyjdzie na gre punktualnie
terminy super sztywmne tez nie s dobre bo nie o to chodzi eby gnoi kogo za spónienie SZCZEGÓLNIE jak ma powody
- sam byem wiadkiem kilku sytuacji w tym roku w których jedne zagadnienia LARPowe przeszkodziy
w zdeniu na prezentacj i chyl czoa przed ZsaZs za wietne rozwizanie
jednej z tych kwesti z odpowiednim podejciem do graczy, w przeciwiestwie do innego DO który w stosunku do tyche graczy zachowa sie ............. nieprofesjonalnie bdzie najagodniejszym okreleniem....
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: eternus w Sierpień 05, 2005, 03:27:33 pm
Ja nie jestem wielkim oredownikiem 4-dniowej GG. Jest to mi obojetne - rozwiazanie 3 dni (jak dotychczas) + festyn, mnie zupelnie satysfakcjonuje.

Co do sprawy 2 larpy dziennie. Mam wrazenie, ze niektorzy tu odbieraja to tak, jak by mial to byc OBOWIAZEK uczestniczenia w 2 larpach kazdego dnia - a nie mozliwosc. Jesli jest ktos zmeczony, to nie bierze udzialu i po sprawie. 8)

Mozna sobie cos znalezc innego, gdy jedyny larp dziennie nie pasuje, ale powtarzam - MOZLIWOSC dla tych, ktorzy nie chca szukac opcji zastepczych powinna byc.

Jak to organizacyjnie. Takie larpy mogly by byc zakladane na 4, a nie 5 godzin. i wtedy 11-15 15-19, czy nawet 16-20 spokojnie wchodza w gre. Poza tym jesli wedlug organizatorow danego larpa potrzeba im np 6 godzin czasu, to da sie plan tak ulozyc, ze 2 larpy beda sie rownolegle rozgrywaly - teren jest spory i graczy nie malo.

Jesli chodzi o przesuniecia zwiazane z pogoda. Z pewnoscia za warunki atomosferyczne nikt nie bedzie winil Organizatorow. A bojac sie pogody, to dojdziemy do absurdu, ze przeciez moze padac caly dzien, wiec planujmy larpy co 2 dni, zeby w razie czego bylo jak je przekladac... Ryzyko zawsze jest, ale uwazam, ze nie powinno ono wstrzymywac tego projektu.

A przeciez jeszcze 2 lata temu (moze 3) bywaly po 2 larpy na dzien i jakos sie to wszystko miescilo. :)
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: DeadMan w Sierpień 05, 2005, 03:40:26 pm
Eternus ma racj -chodzi o wybór a nie o to eby na kadym larpie by komplet graczy.

Mnie osobicie na Alienie nie byo bo mnie tego dnia ten klimat nie pasowa i wolaem sobie z innymi ludmi którzy zostali ze swoich powodów posiedzie i w kocu pogada jak czowiek -spokojnie.

Nie sdz eby ludzie nie chodzili na drugiego larpa danego dnia bo s miertelnie znurzeni -przynajmniej nie wikszo z nich

A scenariusz tak trzeba ukada eby przewidywa moliwo grania zarówno 150 jak i 30 osób. Po prostu trzeba mie ich kilka verszyn  :P

a co do tego czy da sie ocenic larpa czy nie to chodzi chyba o ocene pomyslu i scenariusza a juz sam larp w duzej mierze zalezy od Graczy.

K
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Mały w Sierpień 05, 2005, 03:44:28 pm
Cytuj
A przeciez jeszcze 2 lata temu (moze 3) bywaly po 2 larpy na dzien i jakos sie to wszystko miescilo


Jakby nie byo, nie mog sobie tego przypomnie ale odkopi informatory i sprawdz :>

Cytuj
A scenariusz tak trzeba ukada eby przewidywa moliwo grania zarówno 150 jak i 30 osób

Chyba zartujesz ;> to nei jest moliwe bo zrobienie przykdowo aliena ... mielimy na ~20 osób w gór... nie dao si zebra tylu :>
bo zmczeni, bo GG ....

Scenariusz który jest zorbiony na 30 nie da sie rozwin na 100 eby wszyscy sie bawili potworzysz role grupowe które bda ciekawe jesli gracze dobrze sie w grupach dograj :> indywidualnych za cholere nie rozwiniesz tak zeby spokojnie odcina wtki jak bedziesz mia mniej graczy
a na im mniej graczy przewidziany larp tym trudniej cokolwiek obcic
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Zsa-Zsa w Sierpień 05, 2005, 03:44:44 pm
Cytat: "eternus"
A przeciez jeszcze 2 lata temu (moze 3) bywaly po 2 larpy na dzien i jakos sie to wszystko miescilo. :)


Ja albo mam co z gow, albo wydaje mi si, e ta dyskusja si juz toczya. Nie miecio si, powtarzam, nie miecio si. Moe dla ludzi, którzy brali udzia w jednym larpie i robili postacie na ostatni chwil si miecio, ale dla reszty nie.

Problemem jest w dwóch larpach dziennie równie to, e ludzie chcieliby uczestniczy w wielu rónych larpach, a jeli bd si one na siebie nakada Jasne, zawsze mona wybra co dla siebie... ycie skada si z wyborów...

Harmonogram w tym roku by i musz powiedzie, e bardzo nam uawti ycie, przynajmniej mnie. Ale wprowadzenia dyscypliny wojskowej nie widz. To nie obóz harcerski ani szkoa przetrwania.

Low fantasy - po raz kolejny powraca problem. Ciko robi scenariusz tylko dla zwykych ludzi, skoro zgosze zwykych ludzi jest mniej wicej 5 w porywach do 10%. A spokojniej nie bdzie 4 dnia, bo nie da si tak zrobi, eby rozcign scenariusz 3 dniówki na 4 dni, trzeba zrobi inny scenariusz po prostu.

Poza tym, Koval, mylisz si uznajc, e na zebraniach duchów omawiane s tylko rzeczy odnoszce sie do najwaniejszych plotów scenariusza. Przesadziabym mówic, e rozmawiamy o kadym graczu, ale tych, o których rozmawiamy jest bardzo wielu, nie wszyscy zaangaowani w gówne ploty scenariusza. I nie sdz, eby dao si zmieni 90% aktywnoci DO na grze w paxy, zasady, rytuay i duchy przodków, tak w uproszczeniu.

May - nie wiem, o jakim momencie mówisz, ale mio mi to sysze g:D
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: eternus w Sierpień 05, 2005, 04:16:10 pm
Cytat: "Zsa-Zsa"

Ja albo mam co z gow, albo wydaje mi si, e ta dyskusja si juz toczya. Nie miecio si, powtarzam, nie miecio si. Moe dla ludzi, którzy brali udzia w jednym larpie i robili postacie na ostatni chwil si miecio, ale dla reszty nie.


Moze pomysl rewolucyjny... Nie wiem, na ile ogol Orkonowiczow ceni sobie mozliwosc robienia prezentacji Bo jesli nie za wysoko, to  wyeliminowanie owych prezentacji wiazalo by sie ze znacznym odciazeniem organizatorow. Bo prezentacje pochlaniaija Orgom mase czasu, a jesli by sie okazalo, ze dla ogolu nie jest to straszliwie wazne, to...

Druga mala rewolucja - przygotowywanie postaci w 90% przed Orkonem. Czyli prezentacji nie ma, stroj + kontrybucje premiowane sa inaczej (o czym za moment). Wtedy wiemy ile mamy PP przed Orkonem, kto tylko moze Internetem zatwierdza postac i juz Orgi na konwencie maja wiecej czasu, a i zamieszanie jest mniejsze. Zainteresowani dostaja mailem teorie magii, czary, alchemie, kto co tam ma.

Za stroj i kontrybucje mozna by cos tam nabywac (cos na ksztalt zmodyfikowanych punktow tla, ktore uzyskuje sie tylko i wylaczenie za te 2 rzeczy). To cos - mozna nabyc tylko za to co uzyskamy ze stroju i kontrybucji. I wybor dokonywany juz na samym konwencie - rzut oka Orga i postac gotowa do akcji.

A dzieki temu uzyskujemy to, ze Orgi w czasie tych 2 tygodni beda mieli wiecej czasu na cokolwiek, a gracze na spokojne uczestnictwo w 1-2 larpach dziennie i nie musza robic postaci na ostatnia chwile, czego obawia sie Zsa-Zsa.

Zaznaczam, ze jest to napisane z mojej perspektywy - osoby, dla ktorej prezentacja postaci nie stanowi czegos, bez czego by sie nie obeszla, itp. itd. Luzna propozycja pod dyskusje.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: DeadMan w Sierpień 05, 2005, 04:20:37 pm
Moe mi si wydaje ale robic larpa na orkon trzeba bra pod uwag rón ilo graczy albo ju na wstpie wali w oczy komunikatem e tylko dla pierwszych 30 osób na ten przykad.

A takiego Larpa da si zrobi - Kajko i Kokosz takim larpem byl

Kazdy larp w konwencji Diablo by taki byl i wydaje mi sie ze kazdy inny tez jezeli sie nie wymysla za wiele szczegolow i pomniejszych watkow albo sie robi dla nich miejsce.

Ty mi Maly nie wmawiaj ze sie nie da bo sie da i juz. Widywalem juz przed larpami na gladionach 98-99 jak ich orgowie wymyslali osobne watki czy kesty czy przyjmowali i odrzucali pomysy graczy na bierzco na dwie godziny przed gr i wszystko wychodzio super.


I tak jeszcze par sów do graczy na moim przykadzie - przyjechaem na O'05 w sobot koo poudnia -posta miaem omówion w wikszych szczegóach ju koo marca/kwietnia, w t sobot pónym popoudniem zrobiem prezentacj stroju. Zrezygnowawszy z prezentacji wziem moje 3 PP za H.P i tego dnia ju miaem gotow posta, któr rozpisaem w peni w niedziel.

jak wida -mona

i trzeba -do cholery cikiej

przepraszam

Widziaem te larpa który si wymyli jednego dnia zrobi wieczorem -zaoe byo tyle co moe palców u rki i wszyscy tak si bawili e cigneli nastpnego wieczora.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: KOVAL w Sierpień 05, 2005, 04:23:37 pm
Cytat: "Zsa-Zsa"
Low fantasy - po raz kolejny powraca problem. Ciko robi scenariusz tylko dla zwykych ludzi, skoro zgosze zwykych ludzi jest mniej wicej 5 w porywach do 10%.

nie chodzi tu o scenariusz dla zwykych ludzi, tylko o sprawy bardziej codzienne a mniej dotyczce geopolityk i "osnowy rzeczywistosci", przecie nawet najbardziej "niezwykli" ludzie robi co w codziennym yciu i yj z dnia na dzie

Cytat: "Zsa-Zsa"
A spokojniej nie bdzie 4 dnia, bo nie da si tak zrobi, eby rozcign scenariusz 3 dniówki na 4 dni, trzeba zrobi inny scenariusz po prostu.

tak, tak jak napisaas: INNY scenariusz - to nie znaczy wiekszy
a kiedy byoby to 'low' to gra toczyaby sie spokojniej przez cay czas a nie tylko 4 dnia

Cytat: "Zsa-Zsa"
Poza tym, Koval, mylisz si uznajc, e na zebraniach duchów omawiane s tylko rzeczy odnoszce sie do najwaniejszych plotów scenariusza. Przesadziabym mówic, e rozmawiamy o kadym graczu, ale tych, o których rozmawiamy jest bardzo wielu, nie wszyscy zaangaowani w gówne ploty scenariusza.

owszem - przeca (chyba) wiem jak wygldaj zebrania DO i narady scenariuszowe
(cho pewnie za moich czasów to byo 'przedszkole' i pewnie nie mam pojcia o tym jak wyglda to teraz)
 ale...
kiedy nie byoby "wielkiej sprawy" to byoby o wiele prociej, prawda
by moe zastpiaby to mnogoc spraw pomniejszych ale one nie wymagayby ingerencji orgowo-duszkowej na takim poziomie zaangaowania (bo to oto tu chodzi)
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: KOVAL w Sierpień 05, 2005, 04:26:42 pm
Cytat: "DeadMan"
A takiego Larpa da si zrobi - Kajko i Kokosz takim larpem byl

bo Kajko i Kokosz to by LARP niezobowizujcy na kilka godzin
a nie kilkudniowa Gra Gowna
i scenariusz nie mia w nim adnego znaczenia
(no moze nie od poczatku ale na pewno juz po jaki 30 minutach gry)
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: JeRzy w Sierpień 05, 2005, 04:29:51 pm
Cytat: "KOVAL"
JeRzy - masz racj ale nie napisae najwaniejszego "jak to zrobi" bo do tego sie ten problem sprowadza


Wbrew pozorom bardzo atwo. Ustala si terminy pewnych zaj, np. prezentacji postaci, czy rozpoczcia LARP-ów i trzyma si ich bez taryfy ulgowej. Jeli kto nie zadba o prezentacj postaci w ramach harmonogramu - sorry Winnetou, zero punktów, na wasne yczenie. Jeli kto spóni si na teren gry, nikt na niego nie czeka i taka osoba nie ma prawa gosu w sprawach, w których jest stratna przez swoje spónialstwo - kwestie dotyczce postaci rozstrzygaj Duszki. I tak dalej.

Do tej pory ludzie olewali sobie punktualno, bo nic na tym nie tracili - takie zachowanie traktowano jako norm i nawet organizatorzy niektórych punktów programu Orkonu (vide LARP "Akademia Magiczna") nie dawali tu dobrego przykadu. Jeli spónialscy przekonaj si, e trac na swoim lekcewaeniu ludzi (bo do tego si to sprowadza), moe wezm si w gar. A jeli si nie wezm, to i tak osoby punktualne bd w lepszej sytuacji od nich.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Triball w Sierpień 05, 2005, 04:45:32 pm
I w koncu dojdzie do tego ze osoba ktora przyjechala w polowie pierwszego dnia gry glownej nie bedzie miala prawa wstepu na gre bo "nie stawila sie w odpowiednim terminie". To czy gracze sie spozniaja to ich wybor, chcesz wejsc pozniej na teren gry niz inni to wchodz wedle woli, licz sie tylko z konsekwencjami.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: JeRzy w Sierpień 05, 2005, 04:49:33 pm
Cytat: "Zsa-Zsa"
Harmonogram w tym roku by i musz powiedzie, e bardzo nam uawti ycie, przynajmniej mnie. Ale wprowadzenia dyscypliny wojskowej nie widz. To nie obóz harcerski ani szkoa przetrwania.


Ale jest to miejsce, w którym od solidnoci jednych ludzi niejednokrotnie zaley dobra zabawa innych. Przypomn choby par akcji z GG, kiedy róne wtki zaczynay si rozazi, bo kto tam spóni si albo nie chciao mu si wyj w teren / powiadomi kogokolwiek o wyczeniu si z gry. Na "Kajku i Kokoszu" miaem szans doprowadzi do koca bardzo fajn akcj, nad któr pracowaem spor cz LARP-a i w któr wcignem par innych postaci. Nie mogem tego zrobi, bo osoba, od której wszystko zaleao, po prostu zesza z terenu gry i nie wrócia, a Duszki, liczc na to, e jednak si pojawi, nie chciay bez niej podj potrzebnej mi decyzji. Mój czas i starania poszy na marne i nie powiem, eby mi byo w zwizku z tym do miechu - nawet jeli sam LARP by humorystyczny. Takich rzeczy - terminowego zaatwiania wszelkich spraw organizacyjnych, punktualnego wejcia na teren gry, informowania organizatorów o jego opuszczeniu - trzeba wymaga, bo to ley w interesie wszystkich solidnych uczestników Orkonu.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Kłys w Sierpień 08, 2005, 09:37:23 am
Jak widz wikszo graczy radonie macha rkami na rzecz czterodniówki, a DO i organizatorzy jako niechtnie do tego podchodz. I ja im si nie dziwi. Od kilku lat ilo pracy jak wkadaj orgowie i duchy w orkon systematycznie wzrasta, co niestety skutkuje totalnym przemczeniem i szczerze mówic spotkanie po 2 dniu gry wygldao tak, e spora cz DO tylko czekaa kiedy wreszcie zostan omówione ich kwestie i bd mogli sobie pój i przytuli wreszcie gow do poduszki. I niestety czy to bdzie low fantasy czy to bdzie "ycie ostrogrodu" nadal skoczy si to dugimi sprawozdaniami i naradami DO bo spraw zawsze bdzie wiele - chociaby streszczenie gdzie znajduj si gracze z co waniejszymi wtkami. Zreszt nadal twierdz e gra "na odwal" trzeciego dnia wynika nie z braku czwartego dnia, a ze zmczenia materiau.
Co do prezentacji to one akurat s upierdliwe i zabieraj sporo czasu, natomiaat duo bardziej IMHO wykacza duchy rozpisywanie postaci, a to niezalenie od genialnoci systemu jaki wprowadzimy bdzie i tak odbywao si gównie przed gr na Orkonie. Przy obecnej formule gry wszelkie próby robienia tego przed Orkonem uwaam za SF.

A jeeli chodzi o dwa larpy dziennie to przecie nie dalej jak rok temu tak byo. I w efekcie wyszo "bordello militare" poczone z zawaem serca - co si przesuno z takiego czy innego wzgldu, co tam si zawalio i w efekcie ja osobicie byem skoowany, a frajda z tego wszystkiego bya rednia.
Zreszt chyba ju wyrosem z fazy grania na "ilo" i uczestniczenie w duej iloci kiepsko zrobionych larpów i szukanie na si zalet mnie zupenie nie bawi.  Wol jeden larp dziennie (i raz czy dwa razy co tam w nocy) dobrze przygotowany i zrobiony ni natok imprez z których nie wiem co wybra i mog  le trafi.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: selser w Sierpień 08, 2005, 10:42:22 am
Witam

Jak dobrze pamitam kiedys gracze wychodzili bardziej punktualnie na GG (na inne larpy te) tyle e z roku na rok coraz mniej sie chce "rano" wstawa  - a skoro tak to nie ma sensu rozwaac 4 dni bo wtedy gracze po prostu olej wychodzenie punktualnie "bo mam jeszcze kupe czasu i napewno zde" .
Po prostu chodzi mi o to e wypowiadaj tu si ze 4-5 osób na ile  300 !!!
wic tak dugo jak nie uda si mobilizacja "orkonowych opier**laczy pospolitych" nie uda si przeduy gry

Co do odcienia to moe graczy nie majcych postaci zrobionej przed gr po prostu wrzuca do druynek (takich jak za starych czasów ) i nie zarywa kolejnej nocy "bo oni nie maj wasnych kestów"

Pozdrawiam
Selser
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: DeadMan w Sierpień 08, 2005, 10:49:30 am
O!
i to jest dobry pomys!

druynki w stylu Gladionowym to byo to i super zabawa bya, wic to nawet nie bdzie kara a przy okazji mona tworzc scenariusz przyj e bd 2-3-... grupy takie to i takie i dla nich ewent. kesty zrobi, a potemto ju wrzuca ludzi do gara  :P
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Bestia w Sierpień 09, 2005, 02:29:10 pm
To teraz ja.

Subiektywnie/obiektywnie:
Nie jedze na Flemberg bo tam s druynki, jest to nudne absolutnie nie indywidulane i ramowe.
Jeeli kto zrobi by spowrotem druynki, to orkon wróci by do powijaków z jakich ju dawno wyrós.  Po to mamy ca mechanike PP i PT, aby da gracz indywidulano.
Jeeli na orkon wróciy by druynki niewiem czy nie doczy bym do ekipy piewajcej "ju nie wróce na orkon.....".

4 dniowy orkon- ja jestem za byem przy zapie... w tym roku i nadal nie moge wyj z podziwu dla wytrzymaoci szamana,
Ale moim zdaniem dao by si to zrobi, wanie osadzajc gr na bardziej "ycie ostrogrodu", ni na nagy wybuch zdae po 2 latach (czasu gry), niedziania si specjalnie wielu rzeczy. Zmieni z konceptu wybuch zdae na uziemienie tego , moze nie tak skrajnego jak to miao mejsce w 02. Bo faktycznie a si za mao dziao, tamta gra powinna trwa 7 dni w 02 i byo by super zajebicie.

2 Larpy na dzie:
Komenta przeciw by ju wystarczajco dobry ja si do niego doanczam.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: anathema w Sierpień 09, 2005, 05:05:11 pm
na wstepie- jerzy 20 min spoznienia na larpa za ktory dostalo sie 1 PT i robilo w zasadzie wylacznie dla mlodych magow to nie jest chyba jakis $@^ dramat
 szczegolnie jesli trzeba wtedy latac za graczami zeby raczyli sie zjawic

odnosnie 2 larpow na dzien- dalo sie jakos brac udzial w obydwu szczegolnie ze zazwyczaj 1 byl ranno-poludniowy a drugi wieczorny- nocy i wszytko gralo
co prawda takiego tempa nie da sie utzrymac dlugo ale se da
co wiecej- mnie osaobiscie sie to podobalo a w su mie po to jest froum zeby dawac osobiste komentarze
- co do flambergu- wcale nie jest zle jesli chodzi o druzyny i ostatnia rzecza ktora sie da powiedziec o GG flambergu to to ze jest nudno- skoro ktos nie jedzi- nie wie
ale wydaje mi sie ze jednak odejscie od klimatu wszytcy to npe byloby raczej za daleko idaca zmiana
natomiast dystusja o 3dniowej gg na rokonie wobec zdecydowanego sprzeciwu organizatorow mija sie z celem.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: uelfik w Sierpień 11, 2005, 09:20:55 am
A ja chciaem tylko doda, e podoba mi si to co mówi Koval w tym topicu i mam bardzo zblione podejcie do tych spraw.


A precyzyjniej

1. troch dusza gra
2. scenariusz napisany tak, by ograniczy obowizki DO, przenoszc cz z nich na graczy.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: eternus w Sierpień 11, 2005, 04:16:17 pm
Cytat: "uelfik"
2. scenariusz napisany tak, by ograniczy obowizki DO, przenoszc cz z nich na graczy.


Hmmm... czyzby pomosl powrotu do wprowadzenia do GG pewnej grupy NPCow
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: uelfik w Sierpień 11, 2005, 05:13:06 pm
Cytat: "eternus"
Cytat: "uelfik"
2. scenariusz napisany tak, by ograniczy obowizki DO, przenoszc cz z nich na graczy.


Hmmm... czyzby pomosl powrotu do wprowadzenia do GG pewnej grupy NPCow


Chodzio mi li tylko o pisanie bardziej "samograjcych" si scenariuszy. Moe wymaga to innego podejcia do samego sowa "scenariusz".. ale to ju temat na kolejn dyskusj :)
Tytuł: fourth day
Wiadomość wysłana przez: yeti w Listopad 28, 2005, 11:52:34 pm
Pomysl wydluzenia gry glownej chodzil mi po glowie od jakiegos czasu i widze, ze nie mnie jednemu. Jestem za - za rozciagnieciem scenariusza w czasie. Nie po to, by watkow bylo wiecej, by byly bardziej zamotane niz gordyjski wezel. Nie po to, by miec jeszcze jeden dzien wypelniony zadaniami, z ktorych kazde jest misja ostateniej szansy mogaca zawazyc na losach swiata i kazdego stworzenia z osobna. Ten dodatkowy dzien wymyslilem sobie po to, by miec czas zajac sie rzeczami "nieistotnymi" - posiedziec w karczmie, pograc w kosci, porozmawiac z podroznymi o sprawach codziennych, a nie wylacznie o mrocznych stworach z lasu/remedium na zaraze/czelusci do otchlani ziejacej nieopodal. Ja bym to widzial jako czas na dzialalnosc "tla" i poczucie klimatu swiata. Taki oboz zapoznawczy.

Cytat: "eternus"
Cytat: "uelfik"
scenariusz napisany tak, by ograniczy obowizki DO, przenoszc cz z nich na graczy.

Hmmm... czyzby pomosl powrotu do wprowadzenia do GG pewnej grupy NPCow

A do samonapedzania gry niekoniecznie trzeba NPCow, czy przekazywania obowiazkow. W 2001 ani jednego questa nie wymyslili dla mnie organizatorzy - wszystko zorganizowalem sobie sam, albo zlecali mi inni gracze (np. zdobywanie informacji). Bo czyz dla gracza ma znaczenie, czy to, ze Sir Arthur wysle go po sw. Graala wymyslil Schamann i wpisal to do scenariusza, czy tez sam Sir Arthur w trakcie gry uznal, ze ten gosc jest godny zaufania, wiec zleci mu poszukiwania.
Moze pomogloby tez dodanie z 2-3 ciekawych lokacji - zajecie dla rezydentow i kolejne "atrakcje" na terenie gry + inteakcje miedzy nimi, np. cos w stylu obozu cyganow, ktory rozbil sie miesiac temu gdzies nieopodal - niby nic zlego nie robia, ale plotki kraza, ze porywaja dzieci, ze to, ze tamto. Dowodow nie ma, ale jest niepokoj, ktos cicho nawoluje do samosadow...
Tytuł: Re: fourth day
Wiadomość wysłana przez: eternus w Listopad 29, 2005, 12:27:46 am
Cytat: "yeti"
A do samonapedzania gry niekoniecznie trzeba NPCow, czy przekazywania obowiazkow. W 2001 ani jednego questa nie wymyslili dla mnie organizatorzy - wszystko zorganizowalem sobie sam, albo zlecali mi inni gracze (np. zdobywanie informacji).


Nie przecze - ale wiesz - nie wszyscy sa tak obrotni.
Wiadomo - sprytniejsi maja lepiej, ale trzeba tez wyciagnac reke do tych, ktorzy potrzebuja punktu zaczepienia. A to przeciez da sie zrobic, acz oczywiscie wymaga pracy.
Tytuł: Re: fourth day
Wiadomość wysłana przez: yeti w Listopad 29, 2005, 12:44:43 am
Cytat: "eternus"
nie wszyscy sa tak obrotni.
Wiadomo - sprytniejsi maja lepiej, ale trzeba tez wyciagnac reke do tych, ktorzy potrzebuja punktu zaczepienia. A to przeciez da sie zrobic, acz oczywiscie wymaga pracy.


Zgadza sie. Nie pisalem tego, by sie chelpic sprytem, ale by podac przyklad, ze gracze tez moga "napedzac" gre innym i sobie. Zwlaszcza, ze nie musza to byc sprawy niezwyklej wagi - na tym samym orkonie przechodzac obok zielarki w krzakach wymyslilem na poczekaniu jakas historie o krewnym, ktorego zwierz kiedys poturbowal w lesie i rany trudno sie goja, by zagaic sensownie i porozmawiac.
Tytuł: Przeduzenie GG o choby 1 dzie
Wiadomość wysłana przez: Bestia w Listopad 29, 2005, 04:32:48 am
Nic doda nic uj, jeeli chodzi omnie to w peni si z tob zgadzam.
Osobicie te zawsze mi i nie tylko mi brakowao, tego dnia na mie nierubstwo. Jak to kiedy kto napisa. Przy caoci kalendarium itp. Co kilka lat zdarza si e nagle przez 3 dni jest masa zdarze. Prawde mówi chciaby zagra przynajmniej 1 dzie gdzie tak naprawde nic si nie dzieje, niema nagych ataków demonów, zlotów zobi, i innych cudaków.

Owszem s liczne wtki jak ten z misem z osady. Chyle czoa, ale tego nieda si odczu w skali masowej. I nie chodzi tu o jeszcze jeden dzie super turbo zapier.... tylko o wanie dzie relaksu. Chodzby gupio nazwanej ciszy brzed burz, kiedy wiadomo e zaraz bdzie kataklizm i znów ostrogród bdzie woa Beast why need your help! , taki wanie dzie kiedy jest ogromne napicie ale nie dzieje si nic. Bdz te kompletnie wyrwany dzie kiedy naprawde na nic si pozornie nie szykuje i wszyscy radonie oddaj si czynnoci codziennym, jak jedzenie kiebasek, zwiedzanie okolicy.
Rytua przyzwania ksica Demonów i takich tam bzdetów