Autor Wątek: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.  (Przeczytany 1871 razy)

Offline Bestia

  • Jajakobyły
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 6651
    • Konwent Fantastyki Steam&Sword
Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« dnia: Lipca 02, 2009, 02:31:17 pm »
Powstał na Arenę midmor projekt zawodów. Mający przypominać taktycznego instanta.
Jednak w toku dyskusji pojawiła się masa wątpliwości, z uwagi na którę postanowiliśmy najpierw przetestować to i ew. wprowadzić za rok.
(kluczem jest że info o mocach potworów i graczy musi być wcześniej)

Poniżej wrzucam projekt, jaki został na razie przygotowany (zaznaczam raz jeszcze że tej areny nie będzie na tegorocznym Midmor - chyba że znajdzie się nagle masa entuzjastów chcących się pobawić i być potworami które dostaną wpierdol ;P)

W założeniu miały to być 3 połączone ze sobą Areny na których odbyły by się kolejno 3/4 walki z potworami.

Oto założenia umiejętności itd.

Umiejętności graczy i profesje:
Uzdrowiciel: (może mieć sztylet)
Szybkie uleczenie - dotyka rannego i głośno liczy do 3 i wypowiada nazwę umiejętności, ulecza 1 PŻ.
Uleczenie - dotyka rannego i głośno liczy do 5 i wypowiada nazwę umiejętności, ulecza 2 PŻ.
Przywrócenie do życia - dotyka rannego i głośno liczy do 10 i wypowiada nazwę umiejętności, 3 PŻ (w tym podnosi sprowadzonego na konający).
Rozproszenie - dotyka ofiarę i głośno liczy do 3 i wypowiada nazwę umiejętności, zdejmuje debufa ;P (to co nałoży potwór).

Tarczownik: (posiada tarczę i miecz)
Wyzwanie - rzuca w potwora pociskiem (4-5 na walkę), jeżeli trafi krzyczy "Wyzwanie", zmusza to potfora do zaatakowania tarczownika i atakowaniu go przez kolejne 10-20 sekund.
Tytan - Tarczownik krzyczy Tytan, kolejnych 5 trafień jest ignorowanych, może tego użyć raz na walkę.

W drużynie może być 5 specjali (Uzdrowiciel, Tarczownik) (czyli np. 3 tarczowików 2 uzdrowicie, 2 tarczowników i 3 uzdrowicieli itd.)

Wojownik:
Wyposażony jest albo w 2 miecze, albo w 2 ręczny
Ma 2-3 sekretne ciosy na walkę

Łotr:
Wyposażony jest w broń rzucaną
Każdy jest wyposażony w 5 pocisków (po czym muszą ją zebrać z ziemi - już bez limitu).
Wyzwanie - rzuca w potwora pociskiem 1 na walkę, jeżeli trafi krzyczy "Wyzwanie", zmusza to potfora do zaatakowania tarczownika i atakowaniu go przez kolejne 10-20 sekund.


1. Potwór - Ropuch ;P.

Ilość PŻ - 50.
Macka - (kula na 2,5 sznurku), hit zadaje 2 obrażenia.
Pazury - zadają normalne obrażenia.
Co 10 utraconych PŻ oblepia 2-3 osoby unieruchamiając, aż do zdjęcia tego czarem przez Uzdrowiciela w drużynie.

2. Potwór - Kwass
Ilość PŻ - 60.
Dostaje enrage po utracie 10 pż, i zadaje podwójne obrażenie puki nie zostaną zjechane mu kolejne 10pż.
Jad - (2x) Do krwi wchodzi jad, każdy zadany mu cios bluzga kwasem w stronę atakującego na odległość 2 metrów, przez 15 sekund.
Parzydła - trafienie zabiera 1PŻ, ofiara przez 5 sekund nie może atakować.
Pazury - zadają normalne obrażenia.

* trafienie w rękę z parzydełkami unieruchamia ją na 10 sekund.

3. Potwór
Ilość PŻ - 30.
Rzutki - ma 10 rzutek, może podnieść rzutki łotrów z ziemi i nimi rzucać.
Bat - zadaje obrażanie batem.

4. Bestia(tm) - IWAN!!!
Ilość PŻ - 75
Pazury - zadają podwójne obrażenia
Kanibalizm - jeżeli zabija gracza, oblepia wszystkich w promieniu 2,5 m krzycząc oblepienie. Po czym jeżeli może konsumuje zwłoki odzyskując za każde 10PŻ.
Strach - 5 razy w trakcie walki może przerazić przeciwnika krzycząc strach i wskazując ofiarę


W trakcie Areny NIEMA paxów.
Jeżeli jakiś gracz nie zczai umiejętności, albo potwór uzna że kantuje. Powoduje to że potwór zrywa się z wyzwań i może dopaść delikwenta i go rozszarpać ignorując wszelkie odpalane specjale drużyny.

W założeniu miał być osobny DO do liczenia PŻ potwora i ogłaszania jego specjali związanych ze spadkiem życia.

Jeżeli ktoś ma ochotę pokomentować to bardzo chętnie, zaznaczam że ta wersja to jeszcze beta.

Offline Vistim

  • Szalony i Niezrównoważony
  • Promo
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 473
  • I think You know...
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 02, 2009, 02:41:25 pm »
Założenie fajne, ale ciężko będzie z tym liczeniem HP - jeśli nagle 3-4 osoby zaczną klepać potwora, to trzeba niesamowitej spostrzegawczości, żeby wyłapać wszystkie ciosy. Może lepiej wprowadzić więcej potworów z mniejszą ilością życia? A główni przeciwnicy nie mieliby ustalonej ilości, tylko sami by wybierali, kiedy padną. Do zrobieania z rozsądnymi ludźmi :)

Pomysł bardzo dobry, chciałbym w czymś takim uczestniczyć.
life sucks. music doesnt.

Offline Bestia

  • Jajakobyły
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 6651
    • Konwent Fantastyki Steam&Sword
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 02, 2009, 02:42:26 pm »
Jasne że jest to liczenie na oko.

O to właśnie chodzi z tak dużą ilością, aby bez taktyki i zgrania nie dało się tego przejść. ;)

Offline Gald

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 272
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 02, 2009, 03:36:31 pm »
Nie wiem czy akurat na Midmorze by było to dobre, ale osobna taka zabawa naprzyklad taka for fun pewnie by była świetna :D Chetnie tez bym zagral :)

Offline Bestia

  • Jajakobyły
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 6651
    • Konwent Fantastyki Steam&Sword
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 02, 2009, 03:41:08 pm »
Mam plan aby wypróbować to w trakcie orkonu, więc jak są chętni to zbierzemy się przetestować.

Offline Leezard

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 140
  • I am gonna love and tolerate the s**t out of you!
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 02, 2009, 04:10:13 pm »
Zaklepuję Ropucha! :D
Bravery and I are not on intimate terms. My natural curiosity is tempered with caution – thus I've lived long. But now, ignoring my instinct to flee or fib, I speak the truth without regard to consequence.

Offline Rafałsz

  • Szyderca
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 342
  • Czołem!
    • Kompania Czarnej Dłoni
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 02, 2009, 08:47:00 pm »
Trudne do ścisłego wykonania ze względu na ogólnie panujący chaos podczas takiej masowej naparzanki. Nawet sami gracze mogą nie załapać, że jakiś specjal wypalił. Można by przyjąć, że potwór jest swego rodzaju DO i sam decyduje kiedy pada, jeśli zostanie zaatakowany w pewien modelowy (tylko sobie znany) sposób. Wtedy nawet ilość HP nie miała by znaczenia, natomiast liczyłaby się taktyka i podejście do tematu. Można by to wówczas również uprościć, że np. gracze padają po pierwszym strzale. Całość pod względem idei ciekawa - do przetestowania.
Graliśmy uczciwie, ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Graliśmy uczciwie... 71:5

Offline Bestia

  • Jajakobyły
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 6651
    • Konwent Fantastyki Steam&Sword
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 02, 2009, 08:57:31 pm »
Nie ponieważ gracze muszą wiedzieć ile trzeba go tłuc. bo zdjęcie napierdalającemu potworowi 75 PŻ, nie jest sprawą którą da się załatwić bez taktyki i znajomości umiejętności potwora.

Całość koncepcji polega na abosolutnym znaniu. Stąd był zapisek o tym że jak ktoś nie zczai tego czym dostał od potwora, a potwór to zauważy to ma prawo się zerwać i gracza zabić.

Dla tego jest to hard mode, bo nie tylko trzeba znać taktykę, trzymać się jej, to jeszcze wiedzieć czym można dostać i w jakich okolicznościach.

Np. to że lejąc iwana trzeba trzymać się w rozproszeniu bo można zostać oblepionym jeżeli ktoś padnie.

Albo to że przy walce z kwasem trzeba przestac go lać jezeli ten zaczyna pluć kwasem, cały czas pilnując czy nie wleci się pod bat potwora nr. 3.

ITD itd ;)

Plan jest aby wygrać to mogli tylko ci którzy poświęcą na tyle czasu i skupienia aby nauczyć się co przeciwnik potrafi i jak trzeba reagować. A jeżeli ktoś zapomniał/niedoslyszał... mógł się bardziej starać.

Co istotne, różnica w założeniach też jest taka że nie jest to masowa naparzanka a taktyczne zabijanie potwora. Ktoś kto wyskoczy przed przysłowiowy szereg ze swoimi śmiesznymi 3 paskami, zostanie wpieprzony wraz z butami...

Offline Rafałsz

  • Szyderca
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 342
  • Czołem!
    • Kompania Czarnej Dłoni
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 02, 2009, 10:13:30 pm »
Pytanie brzmi, czy ktoś rzeczywiście będzie w stanie te taktyki ogarnąć, czy też większość/każda walka nie zamieni się w natychmiastową porażkę. Czy taka koncepcja nie będzie obiektywnie zbyt trudna? Do przetestowania. Zaczynam to powoli widzieć.
Graliśmy uczciwie, ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Graliśmy uczciwie... 71:5

Offline Hauer

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 81
  • Wielki Przedwczorajszy
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 02, 2009, 10:21:33 pm »
Hm ja się zastanawiam czy znajdziecie dośc chętnych do grania potworów - jak dostaną takie zomo od powiedzmy 5 graczy jednocześnie.. auć  ;D

Offline Bestia

  • Jajakobyły
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 6651
    • Konwent Fantastyki Steam&Sword
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 03, 2009, 10:08:04 am »
No jak widzisz Lizzard już się zgłosił.

A pozatym jaki łomot? Jak ktoś zrobi zomo to się wystawi i ich po prostu potwór wpierniczy w butach.

Cytuj
Pytanie brzmi, czy ktoś rzeczywiście będzie w stanie te taktyki ogarnąć
I z tym pytanie właśnie zmierzyliśmy się uznając że na Midmor nie będzie tej areny. Dla tego trzeba to przetestować ;)

Offline Mieszko

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 18
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 03, 2009, 01:01:11 pm »
Walka w arenie z potworami, brzmi fajnie :D

Offline TELESFOR

  • żałosny, zboczony idiota
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 24
  • Gdy wrogów morze Telesfor pomoże...
    • stronka
Odp: Projekt Arena PEWNA ŚMIERĆ.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 05, 2009, 11:25:01 am »
Bestio, czy nie lepiej walczyć do nokautu:D?