Autor Wątek: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne  (Przeczytany 21214 razy)

Offline Akinomaja

  • Białe Szaleństwo/Czarny Humor
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1503
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 26, 2012, 07:14:28 pm »
błąd mi w docsach wywala
Kocham Jima Hensona i odkurzacze.Zgłoski nosowe.Pstrykać pstryczkami.Czerwone żelki.Odpowiednio długie kołdry.Wyrażenia przyimkowe.Masło, myślniki, reptilia.NOŻYCZKI pod każdą postacią. Cośtamcośtam,BHP!!brakmolik a m i k a d z eboo-mar-rangSusumo Yokota(i nie zapominajmy o burakach)liskiliskiliskil

Offline Chloru

  • Gibberling
  • Promo
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1032
  • Designed to die!
    • Gibberling Press
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2012, 07:26:14 pm wysłana przez Chloru »

Offline Akinomaja

  • Białe Szaleństwo/Czarny Humor
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1503
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 26, 2012, 07:29:08 pm »
Generalnie pomysł ubożąt mi się podoba; goblinów raczej też;
- teraz przyszło mi do głowy, czy ubożęta - zdegenerowane nizioły - nie będą w tej wersji nowymi goblinami...a'la wesoły, kudłaty i durnowaty diabeł  z creepy widelcem

teksty sążniste są fajne, ale na początek lepsze są krótsze wprowadzenia;

Twoja mapka, CHloru, jest fajna ze względu na teksturalne oddanie wysokości terenu, ale w kolorystyce już tego zabrakło /wiem wiem, napisałeś, że tak lubisz/, ale to dla mnie zmniejsza jej czytelność. Mapki na stronie są wygodniejsze.


*dzięki, zassałam

« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2012, 07:32:48 pm wysłana przez Akinomaja »
Kocham Jima Hensona i odkurzacze.Zgłoski nosowe.Pstrykać pstryczkami.Czerwone żelki.Odpowiednio długie kołdry.Wyrażenia przyimkowe.Masło, myślniki, reptilia.NOŻYCZKI pod każdą postacią. Cośtamcośtam,BHP!!brakmolik a m i k a d z eboo-mar-rangSusumo Yokota(i nie zapominajmy o burakach)liskiliskiliskil

Offline Chloru

  • Gibberling
  • Promo
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1032
  • Designed to die!
    • Gibberling Press
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 26, 2012, 07:40:56 pm »
Dzięki za opinię, to po pierwsze.
Eh, zmartwiłaś mnie z tymi Ubożętami muszę Ci powiedzieć, nie myślałem o nich w ten sposób;) Raczej jako o trochę dziwnych - trochę strasznych małych ludziach, otoczonych nieco nierealną aurą, chowających się na krawędzi ludzkiego wzroku, trochę ignorowanych a trochę niezauważanych. Takim raczej smutnym relikcie, któremu (jeżeli los się nie odmieni) prędzej czy później zapewne zdarzy się zupełnie wyginąć. Nie chciałbym ich widzieć jako durnowatych diabełków-chochlików. Zresztą to tylko przyspieszyłoby ich koniec, bo ludzie zaczęliby je zwyczajnie tępić;)

Mapka, muszę powiedzieć, powstała na biegu, w jakiś kwadrans, żeby tylko dać czytelnikowi jakie-takie pojęcie o geografii regionu. Zgadzam się że wygląda raczej średniawo i gdybym miał brać się za to na serio, to zrobiłbym ją od nowa, w stylu jak najbardziej spójnym z mapami na stronie (żeby nie psuć konwencji).

Offline matmis

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 473
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 26, 2012, 07:43:55 pm »
skoro te gobliny mają być na poważnie, to niech swoją wysoką rozrodczość wykorzystują poza walką  :)

a ci Romane to mają coś wspólnego z dawnymi gnomami...?

Offline Chloru

  • Gibberling
  • Promo
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1032
  • Designed to die!
    • Gibberling Press
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 26, 2012, 07:51:07 pm »
Uaaa, złapałeś mnie na niefortunnym wygibasie językowym, już to poprawiam:D

O związkach Romane z gnomami zupełnie nie myśałem, ale mogłoby to dać bardzo ciekawy efekt, muszę przyznać. Oczywiście jeżeli udałoby się utrzymać w ryzach komediowe tendencje graczy odgrywających gnomy. Trzeba by nad tym posiedzieć z kimś, kto się lepiej zna na gnomach, bo ja powiem szczerze - nie jestem zbytnio obcykany w tym temacie, a o gnomach w świecie orkonowym wiem naprawdę niewiele:/

Offline Akinomaja

  • Białe Szaleństwo/Czarny Humor
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1503
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 26, 2012, 08:01:32 pm »
Hmm, co do ubożąt - podoba mi się sam pomysł wprowadzenia czegoś bardziej słowiańskiego; ale jednak - jak zawsze przy wprowadzaniu nowej zabawki - trzeba zastanowić się, jak ją mogą - w jakich kierunkach - przerobić użytkownicy. Oczywiście ogólnie rzecz biorąc. Na razie jest to coś mocno mglistego /w sensie chcę taką postacią grać - co mogę? gdzie się plasuję? skoro są ignorowane i w zasadzie na wymarciu...jeśli ktoś ma nimi grać, muszą mieć coś - tak jak szczątki wiedzy u ROmane, co da jakiś pretekst, powód do bycia w tym świecie. A nie tylko kwestia: All my friends are dead ;)

Mogłabym się wciągnąć w gnomy, tak wiele o nich  znów nie ma - chyba AP miał je pod opieką....W przypadku ROmane - z nazwą na czele - wolałabym jednak uniknąć oczywistych 'cygańskich' zapożyczeń, może połączenie z gnomami to jakiś pomysł.

Nazwa - skoro R pochodzą od niedobitków z różnych krain, pasowałaby jakaś zbitka literowa? albo wybrana kraina,  na zasadzie - na polach Ryvveden się spotkaliśmy i tam zapadłą decyzja o połączeniu sił, coś takiego


Jedno pytanie - a dlaczego chcesz gobliny zrobić takie patriachalne i kalkowe? dlaczego nie nawiązać do tych już istniejących/z poprzedniej edycji świata
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2012, 08:04:34 pm wysłana przez Akinomaja »
Kocham Jima Hensona i odkurzacze.Zgłoski nosowe.Pstrykać pstryczkami.Czerwone żelki.Odpowiednio długie kołdry.Wyrażenia przyimkowe.Masło, myślniki, reptilia.NOŻYCZKI pod każdą postacią. Cośtamcośtam,BHP!!brakmolik a m i k a d z eboo-mar-rangSusumo Yokota(i nie zapominajmy o burakach)liskiliskiliskil

Offline Chloru

  • Gibberling
  • Promo
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1032
  • Designed to die!
    • Gibberling Press
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 26, 2012, 08:23:25 pm »
Z uwagą o ubożętach się zgadzam, przemyślę dokładnie sprawę i wtedy się wypowiem dokładniej w tej sprawie.

W kwestii gnomów, zapraszam do współpracy:) AP rzeczywiście miał gnomy pod opieką i nawet sporo o nich napisał z tego co wiem, ale - wstyd się przyznać, raczej pobieżnie przejrzałem te zapiski;) Więc za każde dodatkowe informacje i uwagi, a szczególnie pomysły kim by miały być w ramach taboru i co tam robić (bo raczej nie wynalazki, świat jest na to jednak zbyt młody, w sensie epoki (X wiek to jeszcze nie czas na parę i zegarki:/) będę dozgonnie wdzięczny. Bo jestem ciemny i nie mam pojęcia jak by to miało wyglądać... A nie chciałbym ich wrzucać tylko po to, żeby były, nie przedstawiając sobą nic ciekawego.

Nazwa "Romane" jest nazwą raczej roboczą, można ją śmiało zmienić jeśli komuś nasunie się lepsza. W D&D byli Vistani i Aperusa, u nas są Cyganie, Romowie, Gypsies i tak dalej - trzeba by pokombinować, wspomniana przez ciebie pochodna jakiejś dawnej nazwy/nazw może być bardzo dobrym pomysłem:)

Gobliny patriarchalne i kalkowane na styl "talibów" sposób miałem zamiar zaimplementować w tym jednym konkretnym miejscu świata - broń boże nie jest moim celem zaludnianie nimi szerokich obszarów świata orkonowego.
Koncepcja zakłada, że gobliny żyły bądź żyją w bardzo wielu regionach świata, przeważnie na uboczu wielkich mocarstw (dawnych i obecnych) i występują w szerokiej gamie odmian i kultur - a znaczącą większość (zgodnie z aktualnym kanonem) stanowi pozbawiona tożsamości narodowej rasa niewolników pod "patronatem" orków. Ta konkretna koncepcja goblinów pasuje mi po prostu do tego konkretnego miejsca, co nie znaczy, że gdzieś na południu nie mogą żyć gobliny-pigmeje, gobliny-bakemono na wschodzie itd itp. Wiesz, prezentuję raczej odłam niż całokształt;) Wydaje mi się raczej naturalne by rasa o takich cechach jak gobliny wytworzyła dużą różnorodność zależnie od warunków życia. Fajnie byłoby to w jakiś sposób uwzględnić w opisach świata;)

Offline matmis

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 473
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 26, 2012, 08:52:23 pm »
Ubożęta jako potomkowie niziołków zachowują niezrównany zmysł smaku, więc mogą kultywować prastare tradycje kulinarne w postaci sekretnych receptur przekazywanych z pokolenia na pokolenie... Na tle kuchni Pomorców (śledź na smalcu, itp.) to zapewne gratka nie lada!

Katia grała kiedyś gnomką a ostatnio cyganką, i pewnie można znaleźć dziesięć szczegółów różniących te postacie, choć ja się nie podejmę. Stare orkonowe gnomy były, jak to gnomy, wynalazcami technicznymi, więc szczątki dawnej wiedzy u "Eunt Domus" pasują jak ulał.

Offline Chloru

  • Gibberling
  • Promo
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1032
  • Designed to die!
    • Gibberling Press
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 26, 2012, 09:10:30 pm »
Śledź na smalcu  :o
Ale fakt, pomysł jest fajny, tak samo jak jakieś małe niby-gusła uprawiane prze taki ludek, w rodzaju "gdy kospodarz schowa monetę pod próg, za tydzień znajdzie ich pięć" i faktycznie znajduje - oczywiście po prostu skarbczyk skłonnych do chomikowania błyskotek domovojów;)

A gnomy faktycznie chyba zachowały jakąś tam wiedzę, przynajmniej rzemieślnicy z Tyranii Żelaznych Wrót, jak myślę. Więc nawet niekoniecznie zamiłowanie do wynalazków sensu stricte, ale do różnego rodzaju precyzyjnej i technicznej roboty można by im zaszczepić. Np "chcesz pierścionek zaręczynowy? Idź do gnoma, na zamówienie zrobi ci cacko jakiego świat nie widział, albo za pół ceny załatwi taki, jak ten który się dziwnym trafem zginął ostatnio sąsiadowi". Albo "Ci mali goście w kolorowych czapkach potrafią naprawić młyn jak  nikt inny, wiedzą co za czary siedzą w tych różnych zębatkach i tak dalej...". Może z tego wyjść coś fajnego.

Zwłaszcza, że mówi się nieraz, że celtycka biżuteria była tak wysublimowana, że musiały ją najwidoczniej robić dzieci, bo mają drobniejsze palce. Mogłoby tak być w świecie orkonowym, że to właśnie gnomy trudnią się takim zajęciem;)

BTW, czy ja mówiłem, że lubię się lansić bannerami?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2012, 09:13:52 pm wysłana przez Chloru »

Offline Akinomaja

  • Białe Szaleństwo/Czarny Humor
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1503
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 26, 2012, 09:26:05 pm »
Ubożęta - Strażnic Smaku są nieźli. Nikt nie zadziera z kucharzem!

a taki pomysł na lud wędrowny - Dzieci Wiatru czy coś, mogą być odłamy bardziej anarchistyczno-fermentujące albo 'hippie; - snujące się tu i tam, rozsiewając i pozostawiając wpółzmyślone opowieści, jak było dawniej...
Kocham Jima Hensona i odkurzacze.Zgłoski nosowe.Pstrykać pstryczkami.Czerwone żelki.Odpowiednio długie kołdry.Wyrażenia przyimkowe.Masło, myślniki, reptilia.NOŻYCZKI pod każdą postacią. Cośtamcośtam,BHP!!brakmolik a m i k a d z eboo-mar-rangSusumo Yokota(i nie zapominajmy o burakach)liskiliskiliskil

Offline Chloru

  • Gibberling
  • Promo
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1032
  • Designed to die!
    • Gibberling Press
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 26, 2012, 09:38:04 pm »
Dzieci Wiatru nie brzmi źle, zwłaszcza w kontekście "zniknęło i teraz szukaj dzieci wiatru w polu" :D

Dużo dobrych pomysłów, poczekam czy jeszcze ktoś będzie miał coś do powiedzenia w temacie, popiszę i zobaczymy co z tego wyjdzie:)

A jakby ktoś był ciekawy, to załączam wygrzebaną w sieci mapkę, przedstawiającą jakie ludy zamieszkiwały świat w X wieku.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/East-Hem_900ad.jpg
Jak widać, jest tego naprawdę mnóstwo, nawet jeżeli odfiltrujemy wszystko poza Europą i bliskim wschodem, a podobne do siebie nacje potraktujemy dla uproszczenia jako jedno większe państwo. Wciąż jest z czego wybierać i czym się inspirować. Nie mówiąc już o czerpaniu z innych epok i regionów:)

Offline matmis

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 473
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 26, 2012, 10:40:55 pm »
stare gnomy były takie: http://web.archive.org/web/20090306135302/http://orkon.org/swiat/rasy/gnomy
i wcześniej krótsze takie: http://web.archive.org/web/20080204204540/http://orkon.org/swiat/rasy/gnomy
wzmianki o niskim wzroście można potraktować z dozą sceptycyzmu, bo różnie to w larpowym wydaniu wyglądało.

W każdym bądź razie, tamte trzy propozycje ludów skojarzyły mi się z trzema "małymi" rasami, w nowym świecie Orkonu z(a)gubionymi (gobliny -> Al'Hazglija, hobbici -> Ubożęta, gnomy -> Romane). Dlatego zapytałem o związki tych cyganów z gnomami.

A teraz, skoro już się rozkręciliśmy... ^-^

Bieługi Lotana - humanoidalna rasa inteligentnych wodnych stworów, zamieszkujących przybrzeżne morza, niekiedy też wędrujący w głąb rzek (w sobie wiadomych celach). Urodzeni czarownicy umysłu, stąd w większości naziemnych krain kontakty z nimi są tabu (babcie straszą wnuki bajkami o Łososiach Zwątpienia...). A szkoda, bo potrafią z podmorskich szelfów wydobywać istne skarby, przed innymi rasami strzeżone przez głębiny i potwory Lotana...

Offline witekk

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 55
  • zwany Wiciem
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 26, 2012, 11:24:03 pm »
Propozycja Chlora, ta od goblinów talibów bardzo mi się podoba. Wnosi coś nowego do świata orkonowego.

Co do cyganów-gnomów to nie jestem przekonany, raczej gracze pójdą na totalne jaja i będzie więcej kwasu niż zabawy dla wszystkich innych.

Ubożęta-wizja mi się podoba. Akinomaja pisała o ich celach więc rzucam pomysłem: pod wpływem zieleni stali się pokojowymi opiekunami lasu. W leśnej głuszy przycinają gałązki, sadzą nowe drzewa, za stare wycinają. Są częścią ekosystemu i za ekosystem się wstawiają. Taki prymitywny greenpeace... No może przesadziłem:D

Bieługi Lotana-brzmi jak nazwa drużyny krwawego kamienia...:D Ale nad pomysłem wodnych istot bym się głębiej zastanowił.



Offline Chloru

  • Gibberling
  • Promo
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1032
  • Designed to die!
    • Gibberling Press
Odp: Apokryfy Orkonowe - Nieoficjalna Mapa Królestwa Erainn, Al'Hazglija i inne
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 26, 2012, 11:37:25 pm »
O, fajnie że coś takiego przetrwało, wielkie dzięki. Późno bo późno ale zaraz nadrobię zaległości:D
O skojażeniu trzech małych ras w ogóle nie pomyślałem, faktycznie niechcący wyszło mi "Orkon: The Small Folks Expansion Pack"  :o

Ryboludzie? Jak kuo-toa i sahuagini w D&D? Albo murloki z warcrafta? Pamiętam, że pojawili się przy okazji djurkustu drugiego i w typowo dedekowym stylu byli raczej groźnymi i mało inteligentnymi stworami, posiadającymi jednak własny język i potrafiącymi wytwarzać np broń. Jest też o nich wzmianka przy opisie Zębów Lotana na oficjalnej stronie, ale raczej lakoniczna/enigmatyczna. Trudno powiedzieć na ile są to starzy ryboludzie-potwory, a na ile jakiś nowy gatunek zrodzony/zbudzony w wyniku Czasów Zmierzchu. Myślisz, że warto eksploatować ten wątek..?
Znaczy się - dla mnie to ciekawe - nowy, nieznany dotąd gatunek, posiadający własną kulturę i sztuki tajemne zaczyna nawiązywać pierwsze kontakty z mieszkańcami powierzchni. To jest bardzo chwytliwy motyw. Ale trzeba to bardzo dobrze, w sensie sensownie i ciekawie opisać.
Bo jak się domyślam, chodzi ci raczej o tego gościa http://cache.reelzchannel.com/assets/content/article/doug_abe.jpg niż o tego tutaj http://www.elfwood.com/art/i/t/itosaithwebb/deep_one_concept_by_king_rastel.jpg

EDIT: @Witekk - Ubożęta jako "greenpece", czemu by nie, choć dobrze by było aby opiekowali się też domem i gospodarstwem, jak swoje mitologiczne odpowiedniki;) A pomysł Bieług jest całkiem wciągający . Na Steam&Sword pojawili się przecież jaszczuroludzie i wyszli naprawdę świetnie, więc czemu by nie?