Autor Wątek: LARP-y 2013  (Przeczytany 5182 razy)

Offline Luna

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1660
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 31, 2013, 08:16:00 am »
ok, dzięki Bestia :)
"Pokonaj słabych wrogów, z silnych uczyń przyjaciół" ;)

Offline KURA

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1481
  • Moduł Pamięci Zewnętrznej
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 31, 2013, 08:51:02 am »
Michałek coś pisał że o ok. 17 chce rozpocząć Młotka...

Przygotowania do roli życia, w LARPie rozpisanym na dekady

Offline Luqash

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 168
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 31, 2013, 01:45:04 pm »
O brak fortu na naszą Spurię nie ma co się martwić zbytnio. Teraz to las to i tego nie przeskoczymy, zatem kwestia po prostu dobrania adekwatnego settingu i tła fabularnego. Innej opcji w sumie nie więc trzeba sobie jakoś radzić. Poza tym, ile tych larpów w forcie można robić, miła będzie odmiana :D

Inna też kwestia, że fajnie będzie pograć z orkonowym towarzystwem.

Grać czy pić mówisz, no cóż.. tutaj raczej też problemu nie ma bo jeżeli ktoś nie chce grać to kijem go w teren wyganiać nie będziemy. Mimo to, mamy nadzieję, że trochę osób się pozgłasza i będzie fajna zabawa.

Dużo larpów w rozkładzie, super :)

Offline apollyon

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 4181
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 31, 2013, 05:45:39 pm »
dużo larpów w rozkładzie ale małych... zasadniczo - który larp jest obliczony na ok. 100 osób?? ale tak że jest na tyle obliczony, a nie że "też się zmieści"??

bo to była największa frajda orkonu, że było tutja kilka larpów na TYLE ludzi...
Bez szyn, Bez trakcji, napędzana ciałami grzeszników, niosąca terror i grozę, pędzącą na zderzenie z dobrem, ognistą wstęga zaznaczająca swoją drogę, wśród kłębów czarnego dymu, dając znać gwizdkiem parowym odjeżdża PKS- Piekielna Kolej Szatana<br />71:5

Offline jezior

  • Neuroteam
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 763
  • hadysz!
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 31, 2013, 06:02:55 pm »
Dopiero jeden się obwieścił na małą pojemność - pozostałe mają możliwości ;)
there's too much blood in my alcohol system

Offline Bestia

  • Jajakobyły
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 6651
    • Konwent Fantastyki Steam&Sword
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 01, 2013, 09:47:16 am »
No na pewno mogę ci wskazać Ape: Miśki, S&S (2 dni), WH (2 dni), Bitwa, GG(3 dni)

A zastanowiłeś się czemu Ape? Ja ci powiem, bo zrobić larpa na <100 jest łatwiej i jak praktyka wieloletnia pokazuje wychodzą statystycznie lepiej. Żeby zrobić dużego larpa na +100 trzeba znacznie więcej pracy doświadczenia i czasu, na co ludzie nie koniecznie mają czas.

Co się dzieje z Larpem jak spuchnie za bardzo można było obserwować na przykładzie Geasów.

A ile czasu kosztuje zrobienie wypas larpa na dużo osób mogłeś sam odczuć przy okazji robienia pomidora3. Ja nie dziwi się ludziom że wolą zrobić Larpa na mniejsza ilość, którego dadzą radę zrobić i do tego jest go prościej zrobić aby był wypasiony.

Offline Luna

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1660
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 01, 2013, 10:57:56 am »
Do tego dodaj Bestia, że aby zrobić LARPa na 100+ trzeba trochę więcej osób i kiedy planuje się robić larpa we 2-3 jest to niemożliwe.. znaczy możliwe jest ale zazwyczaj nie wychodzi. Poza tym Apie powinieneś coś o tym wiedzieć, bo sami z Kurą robiliście larpa na mniej niż 100 osób.
"Pokonaj słabych wrogów, z silnych uczyń przyjaciół" ;)

Offline apollyon

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 4181
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 01, 2013, 12:08:41 pm »
Nie o takie Orkony walczylymy...  :D

Czyli generalnie żadne z wolnych zgłoszeń nie jest obliczony na 100 osób... a w razie czego da się dopchnąć do któregoś?

Trudniej czy nie trudniej, jednak nawet na zeszłym orkonie była Nerka, był Magic, był Świt Czwartej Ery czy Ostatni zjazd, które mogły przyjąć większą ilość graczy...

Czy wychodzą statystycznie lepiej to nie wiem - raczej co kto lubi(Sukcesy Neuroshimy, Świtu Czwartej Ery czy Seven Seas mówią co innego)... mnie po prostu urzekła możliwość grania z dużą ilością ludzi... no ale wychodzi że ludzie nie mają już czasu i siły do pracy...

A to że trudniej - no tak trudniej, ale dlatego pierwszy tydzień Orkonu był ekstra, że były takie larpy, których nie dało się zagrać w trakcie roku w mieście, bo trudno było zgromadzić tylu graczy... Bo dyplomatyczne larp-y w krzakach jednak ustępują wyraźnie dyplomatycznym larpom w sali - nie wykorzystują terenu, a drzewa udają ściany pałaców czy ulice...

@Luna - Którykolwiek z naszych larpów był planowany na przynajmniej 100 osób. Czy to w 2010, gdzie był prolog i główna część gry w postaci strzelanki (która mogła przyjąć dowolną liczbe ludzi), czy potem Wyspę Nimf, która była obliczona na 100 osób, co było wyraźnie napisane.

Inna sprawa - czy tych 100 graczy(graczy podkreślam, bo szczęśliwych orkonem uczestników to napewno) można byłoby się w pierwszym tygodniu spodziewać? :'(
Bez szyn, Bez trakcji, napędzana ciałami grzeszników, niosąca terror i grozę, pędzącą na zderzenie z dobrem, ognistą wstęga zaznaczająca swoją drogę, wśród kłębów czarnego dymu, dając znać gwizdkiem parowym odjeżdża PKS- Piekielna Kolej Szatana<br />71:5

Offline Luna

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1660
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 01, 2013, 01:22:25 pm »
Nie wiem do ile graczy dostatecznie dobiliście na tych dwóch larpach, ale na pewno nie do 100.. Niestety ostatnio spadają frekwencje na larpach. My w zeszłym roku nie odmówiliśmy nikomu gry (dochodziło do zmian postaci, ale nie odrzucenia gracza) i dobiliśmy może do 50.. Podobnie było na innych larpach. Nie ma po co tworzyć larpow na 100 osób skoro i tak uzbiera się średnio 50-6o graczy.
"Pokonaj słabych wrogów, z silnych uczyń przyjaciół" ;)

Offline jezior

  • Neuroteam
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 763
  • hadysz!
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 01, 2013, 03:31:36 pm »
Na larpy z gotowymi postaciami:
dobrym rozwiązaniem jest to co robiliśmy jako Neuroteam na pierwszych dwóch neruoshimach (a co źle zrobiłem, przez brak odpowiedniego przygotowania na ostatniej) - przygotowanie 10+ postaci wydrukowanych na kartkach - nawet szczątkowo zaczepionych w grze (coś się dowiedzieć, coś kupić, coś zbadać) i z opisem postaci na dwie linijki. Dzięki temu nie zamyka się gry na "przypadkowych" graczy zgłaszających się w dniu larpa, nie trzeba ich ogarniać, bo sami się ogarną jak mają czarno na białym "co i po co", a wezmą sobie udział, popaczą poklimacą i nie namącą ;)
there's too much blood in my alcohol system

Offline Bestia

  • Jajakobyły
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 6651
    • Konwent Fantastyki Steam&Sword
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 01, 2013, 03:46:27 pm »
Można też zrobić coś co nie dokońca zagrało ale uważam że to kwestia dopracowania, czyli przygotować role pod typy postaci. Tj. przychodzi kolo co chce grać wojem, dostaje zestaw dla woja przychodzi złodziej dostaje zaproszenie do turnieju złodziei -> że tak posłużę się przykładem (bo to najbardziej pozytywny przykład jak gra takie założenie) z GG11.

Offline apollyon

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 4181
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 03, 2013, 09:47:36 pm »
No wiesz Luna - nie taka działa rynek...

Jeśli ktoś chce, żeby ktoś kupił twój produkt, to musisz go najpierw wyprodukować...

więc napewno na orkonie nie będzie larpów dla 100 graczy, jeśli takich nie zaproponujemy graczom...

Dopiero widząc że takie larp-y będą, większa ilość ludzi może się nań zdecydować...
Bez szyn, Bez trakcji, napędzana ciałami grzeszników, niosąca terror i grozę, pędzącą na zderzenie z dobrem, ognistą wstęga zaznaczająca swoją drogę, wśród kłębów czarnego dymu, dając znać gwizdkiem parowym odjeżdża PKS- Piekielna Kolej Szatana<br />71:5

Offline Bestia

  • Jajakobyły
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 6651
    • Konwent Fantastyki Steam&Sword
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 03, 2013, 11:03:00 pm »
Jak to mawiają najstarsi górale, miałeś Ape szansę zgłosić Larpa, nie zgłosiłeś więc ciesz się z tego że komuś innemu się chciało. Larpy na 100+ będą i raz już ci je wymieniłem.

Offline Schamann

  • były
  • Moderator Globalny
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1849
  • Bubo bubo
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 04, 2013, 12:30:25 am »
Najstarsi górale zawiązują buty dżdżownicą. I ssą dutki z turystów nawet za wdychane powietrze. Więc nie z nimi nam się mierzyć gdy idzie o wydupcanie przyjeżdżających.

Tak jest zawsze na orkonie że część larpów robi organizacja a część ochotnicy. W tym roku ochotnicy postawili raczej na małe larpy i taką mamy rzeczywistość. Ape'owi jest przykro z tego powodu, ale ani on ani organizacja na to nic nie poradzi. I niczyja to wina.
I don't owe anything
I don't owe anyone
Shoot pride for all it's worth
I don't belong

Offline Sew

  • Trollu
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 183
Odp: LARP-y 2013
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 04, 2013, 11:12:07 am »
Cytuj
Ape'owi jest przykro z tego powodu, ale ani on ani organizacja na to nic nie poradzi.

Wydaje mi się, że organizacja akurat mogłaby coś poradzić, np. ogłaszając konkurs na LARPy, postawić warunek że gra musi być przygotowana na conajmniej .... (tu wstawić jakąś liczbę).

Luno:
Cytuj
Nie ma po co tworzyć larpow na 100 osób skoro i tak uzbiera się średnio 50-6o graczy
Z tej wypowiedzi wynika, że nie ma też sensu robić gier na max 40 osób, skoro średnio jest 50-60.
Skoro najczęsciej na Orkonie jest 50-60 osób na grze, to trzeba być na te 60 przygotowanym, a i mieć w zanadrzu jeszcze z 10 więcej.