Autor Wątek: Przeduzenie GG o choby 1 dzie  (Przeczytany 9249 razy)

Offline Zsa-Zsa

  • Legendarna Biała Gęś
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 3541
  • koleżanka nie-sympatyczna
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 05, 2005, 12:14:31 pm »
Wiem, e chcielibycie mie 4 dniow Gr Gówn, ale wie sie to z kilkoma problemami. Jeli jestecie w stanie je rozwiza, to moemy pomyle nad czterodniówk.
Problem pierwszy - czas. Mona zrobi oczywicie jednego larpa mniej, ale byy ju w tym roku, na forum, narzekania, e larpów jest za mao. Mona nie robi wolnego dnia przed gr, ale to jest morderstwo - albo, jak kto woli samobójstwo g:D - i dla graczy, ktorzy sobie nie mogli zrobi wczeniej postaci (np. przyjedaj dopiero we wtorek) i dla tych, którym si nie chciao (znakomita wikszo, niestety), i dla nas, orgów i duchów opiekuczych. I nie ma co mówi o zdyscyplinowaniu ludzi, bo niestety, gracze nie s zdyscyplinowani i odkadaj wszystko na ostatni chwil. Nie ma tutaj zastosowania to, co napisa May - jeden larp mniej, jeden dzie gg wicej - bo myzazwyczaj nie bierzemy udziau w larpach, a jeli bierzemy, to nie wszyscy.
Problem drugi - zmczenie materiau, czyli DO. Ja wiem, e niektórym (powtarzam, niektórym, nie mówi o wszystkich) wydaje sie, e duchowanie to takie fajne i niemczce zajcie. Ale niestety, nie do, e na grze te jestemy aktywni, nie tylko obserwujemy sobie gr, to potem, kiedy gracze id si bawi, my do dwunastej-pierwszej w nocy siedzimy na zebraniach. Jasne, mona nie robi zebra - tylko nie wiem, czy chcielibycie potem gra w takim baaganie g:D  

To s dwa najwiksze problemy, jakie mi przychodz do gowy. Czekam na propozycje ich rozwizania.
A teraz jeszcze odpowiedzi - May, za Twoich czasów rozpisywanie postaci byo prostsze, a na tamtym Orkonie, na którym ostatni raz pamitam Ci jako ducha, to wydaje mi si, e byo duo mniej osób, co takiego, jak prezentacje nie byo jeszcze tak rozpowszechnione. A jeszcze wczeniejsze Orkony Owszem, byo si duchem na caym Orkonie. Przypominam tylko, e larpy i gra gówna byy to gry druynkowe - 1 druyna z 1 duchem + jeszcze NPC-i.
Shiva - straszne i piorunujce iloci czasu na wyspanie si Kiedy Ja ich nie zauwayam. Powiedziaabym, e godzina 8 bya standardow godzin wstawania orgów, a od pewnego momentu te DO.
Ostatni krzyk, łabędzia nuta<br />I dalej nic w teatrze lalek<br />Ogólnie mówiąc - life is brutal<br />Poza tym wszystko doskonale.

Offline eternus

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 137
    • http://www.rockmagazyn.com
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 05, 2005, 12:35:53 pm »
Cytat: "Zsa-Zsa"

Problem pierwszy - czas. Mona zrobi oczywicie jednego larpa mniej, ale byy ju w tym roku, na forum, narzekania, e larpów jest za mao.

Czekam na propozycje ich rozwizania.


Zrealizowac moj pomysl do powrotu do 2 larpow dziennie (z wyjatkiem dnia przed GG, Kodowego itp). Wtedy nawet po zabraniu jednego dnia na GG ilosc larpow bedzie wieksza.

Przyponinam Wam o tym pomysle, bo niestety moje obawy sie potwierdzily - ze jesli komus z jakis wzgledow dany larp nie pasuje, a ma ochote na granie, to musi sie pogodzic z tym, ze ma dzien wolny. A tak z 2 przewaznie dalo sie juz cos wybrac. A jesli ktos jest niesamowicie aktywny to moze probowac nawet 2 zaliczyc.

Ilosc graczy jest znaczna wiec z tym nie ma problemu. I wtedy gdyby np. przy takim Battle wprowadzic ograniczenie ilosci graczy (tak, aby nie bylo za duzo tych, ktorzy sie nudza), to nie bylo by wielkiego problemu, bo ludzie mieli by do dyspozycji alternatywe.

A sami widzicie, ze wieksza ilosc czasu dla graczy, wcale ich nie dyscyplinuje. Jesli ktos bedzie chcial, to nawe zrezygnuje z jednej gry, zeby planowo zrobic postac/prezentacje. A jesli ktos nie chce, to nawet gdyby bylo 5 dni wolnych przed GG, to i tak przyjdzie za pozno.

Rozwazcie to.
say: "don't you know",
you say: "you don't know",
I say: "take me out!"

Offline Mały

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1920
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 05, 2005, 12:51:18 pm »
No ostatni raz duchowaem na O'02 rozpisywanie postaci z "now" mechanik (PPkowa) ju byo bodaje trzy lata, prezentacje postaci byy
bo sam m.in. Twoj jako Cecylii oceniaem, i pamitam conajmniej kilka innych :> a znowu a tak wiele sie ju nie zmienio - lita umiejtnoci nawet si skrócia, praktycznie nie ma zielarstwa, magia te jest krótsza
a duchów byo ~10 osób w sumie wtedy. W tym roku ile

A co do tamtych LARPów druynkowych to i tak przed kadym LARPem trzeba byo
a)zebrac druzyne
b)zrobi ich postacie / wyda paski / karte druzyny / zwiadowców / komponenty
c) by na zebraniu przed (przedstawienie/zapametanie scenariusza, obchód terenu) i po larpie (nagrody, wyróznienia, omówienie scenariusza)

Czy byo atwiej  nie wiem :> rónorodnie byo najgorszy by orkon pzrejciowy miedzy druynami a larpem i zmiana mechaniki na umiejtnoci - Orkon testowy to byy zebrania - pierwszy ever scenariusz
na taka ilo ludzi dla kadego osobno i zero krotkofalowek, komórek midzy duchami itp :>
...We just dinged them!...

Offline Zsa-Zsa

  • Legendarna Biała Gęś
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 3541
  • koleżanka nie-sympatyczna
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 05, 2005, 01:18:41 pm »
Jeszcze tylko pytanie na temat dwóch larpów dziennie. Pierwszy powinien si zacz o 8, jeli zaoenie jest takie, e larp trwa mniej wicej 5 godzin, a jeszcze zakadamy przerw midzy nimi No, moe o 10, niech bdzie. Mi to nie przeszkadzam tylko niech potem nie bedzie pretensji, e orgowie le zorganizowali i larpy si nie odbywaly w terminie. A biorc jeszcze poprawk na deszcz i random pogod, to okae si, e bdziemy przekada larpy na kolejne dni. Ale, jeli przyjdzie wystarczajco duo ciekawych propozycji, temat przemylimy. Nie wiem tylko, jak w tym wszystkim upchniemy prezentacje i tworzenie postaci (bo mniej wicej 60 osób stworzyo sobie jednak postacie wczeniej).

May - ja wiem, e byy, sama pamitam g:) Byo ich jednak, z tego, co pamitam, mniej, ale mog si myli - subiektywne spojrzenie gracza wtedy miaam (teraz mam subiektywne orga g:D)
Duchów w tym roku byo 15.

Chciaam jeszcze doda, e chyba w 2000 albo nie pamitam, w którym roku bya gra 4 dniowa. Ale nie pamitam, jakie byy wnioski - chyba ze, skoro nikt tego nie kontynuowa

Kwestia dwóch podstawowych problemów nie zostaa rozwizana.
Ostatni krzyk, łabędzia nuta<br />I dalej nic w teatrze lalek<br />Ogólnie mówiąc - life is brutal<br />Poza tym wszystko doskonale.

Offline anathema

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 669
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 05, 2005, 01:29:10 pm »
mysle ze eternus dobrze gada
da sie zrobic 2larpy jednego dnia a co wiecej dasie byc na 2
choc trudno to ciagnac dlugo
i w tedy spokojnie uda sie wydluzyc gg o 1 dzien
a wydajemi sie chocpewnie sie myle zewciagu 4 dni DO bedamialy nieco mniej kminienia niz w ciagu 3
albowiem-w tymroku GG byla az przeladowana
jesli taka ilosc watkow rozlozyloby sie na 4 dni byloby chyba wszytkim latwiej
a.k.a Sunny Sanchez

Offline uelfik

  • Lord of FLAME!
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1094
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 05, 2005, 01:34:01 pm »
Kilka larpów dziennie .. hmm.. widziliemy jak w tym roku wygldao zorganizowanie jednego dziennie.. pogoda przesuwa wyjcie w teren,. zaczynaj si gadki o przeniesieniu larpa na dzie kolejny, co z kolei frustruje organizatorów larpa z kolejnego dnia..

Moim zdaniem 1 larp dziennie w zupenoci wystarczy.. ewentualnie zawsze mona zmieci dodatkowo Larp nocny..

ale jeli ustawi sie po 2 larpy na dzie to przy kaprynej pogodzie.. czy graczach nie bdcych w stanie zebra si przed poudniem do gry zaowocuje to tylko baaganem.. i zdenerowaniem wielu osób, które swoje larpy przygotowywao na dugo przed orkonem i nie mog ich zrealizowa..

Nagle okazuje si, e brakuje miejsca i larp zaplanowany  jako wieczorny musi odby si w poudnie dnia nastpnego.. i najlepiej, eby trwa 3h krócej, eby upchn jeszcze larp, który by tam poprzednio.. a w ogóle to graczy bdzie tylko poowa, bo przecie brali wczoraj udzia w nocnym larpie.
"Red drops stain satin so white..
..the way I sign my name"

Offline Emilia

  • Pierwszy oficer HSS Haryzma
  • Administrator
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 2210
  • Evilia Cruella Skirmuntt
    • galeria
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 05, 2005, 01:47:06 pm »
Zgadzam si z Uelfikiem..2 LARPy na dzie to troch za duo. Po jednym ludzie ju s zmczeni. A poza tym czy to a tak trudno znale sobie zajcie na Orkonie Jak kto nie ma co robi to na LARPa zawsze mona si wkrci, jak LARP nie pasuje( swoj drog nie wiem jak LARP moe nie pasowa :P Ja planowaam w tym roku zagra na 3 oprócz GG , a w kocu zagraam na wszystkich-wyczajc Armaggedon na który mnie bardzo namawiano ale ju nie miam siy;])..I to e np nie znaam realiów Kajka i Kokosza mi nie przeszkodzio w niczym:P) to mona np koczy strój na GG, robi bro na GG, lub tworzy posta co prawie wszyscy zostawiaj na ostatni chwil..a jak kto jest naprawd leniwy to moe po prostu usi w sajgonie i pi piwo i dwa LARPy na dzie mu nie pomog w niczym:P

Co do 4 dniowej GG..To równie nie wiem czy to jest dobry pomys. Jak ju wczeniej byo wspominane to Orgowie padn, a gracze te nie bd w lepszym stanie. Trzeciego dnia pod koniec to ju ledwo si wlokam, miaam do gadania z kadym i tego caego baaganu. Trzy dni LARPa po 9h(o ile dobrze pamitam) to ju i tak potwornie duo dla niektórych (ja nie miaam czasu nawet zje czego podczas gry). Poza tym, z tego co wiem, to GG ma si koczy wanie tak gwatownie i czsto bez skoczonych wtków..To nie jest gra komputerowa- jak rozwiesz questa to pojawi si wielki zy, zabijesz go i bdzie The End. To s trzy dni z ycia postaci, czy skoczymy wtki, czy nie, czy zabijemy tego zego czy wrcz przeciwnie to mamy mie wraenie jakby ycie w tej krainie toczyo si dalej.
Zreszta mam przeczucie e 4 dzie nic by nie rozwiza w sprawach questów..Wikszy baagn, wicej niepewnych informacji i pojawijajcych si nagle watków nie jest dla mnie zbyt zabawn wizj;] I nagle si okarze e 4 dni to nadal za mao...

Offline Schamann

  • były
  • Moderator Globalny
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1849
  • Bubo bubo
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 05, 2005, 01:49:27 pm »
w tym roku trzeciego dnia gry udao sie rozwiza waciwie wszystkie gowne wtki, kilku z nich nie zamknito, bo zamknc nie chciano lub si ju nie dao, ze wzgldu na przebieg gry (niektóre miejsca mocy, szkoy magii itp.) kwesti niezalenoci osady rozwizano, zagroenie z Czarnego Wzgórza odparto itp itd.

Nie bardzo widz, co czwartego dnia gracze mieliby do roboty (moe poza odbudow miasta)

W zeszym roku byo identycznie - cz postaci w poowie 3 dnia zesza z gry po wykonaniu wszystkiego, co miay do rozegrania i zadeklarowaniu, e opuszczaj okolic.

Te dwie godziny dodatkowe, przewidziane na 3 dzie, które zabra nam deszcz, przydayby si, dlatego je przewidzielimy, ale nie widz, patrzc po wydarzeniach, które sobie z boku obserwowaem, potrzeby robienia 4 dnia.

Chyba, eby robi scenariusz od razu z myl o dniach 4. Z tym jednak jest pewien problem, skomplikowanie scenariusza i ilo czasu na jego kontrolowanie na bieco rosn wykadniczo w stosunku do dugoci gry. Co oznacza, e przygotowanie 4-dniowego scenariusza wymagaoby duo wicej pracy ni 3 dniowego.

A ja nie mam poczucia, e wkadam zbyt mao pracy w przygotowanie GG, wrcz przeciwnie. :) Pojechaem na urlop w gronie znajomych, z którymi przez 10 dni nie miaem czasu po kumplowsku porozmawia (przepraszam, naprawd chciaem :) )

Perspektyw zwikszenia iloci pracy nad GG traktuj, powiem to od razu uczciwie, eby nie ciemnia - z najwysz niechci. Nie chc batem zmusza do pracy swoich kolegów, widzc jak i oni i ja padamy ju na nosy.

Przygotowanie tegorocznej GG to okoo 50 kilkugodzinnych spotka grupy od scenariusza, trzech duszych spotka trwajcych po kilkanacie godzin, dwa weekendy wyjte z yciorysu od pitku do niedzieli. Oprócz tego po jakie szacunkowo 150 do 200 godzin pracy kadego z ludzi w domu, osobno, nad przydzielonymi mu wtkami. Plus parset godzin pracy dwóch osób przy obrabianiu nadesanych postaci i przy moderowaniu forum. I s to raczej dane zanione ni zawyone.

I to jest maximum, które jestemy w stanie wykrzesa. Wicej nie bdzie.

Co przy zastosowaniu prostego rachunku pracy i wielkoci zadania daje wynik - dusza gra=sabiej przygotowany scenariusz
I don't owe anything
I don't owe anyone
Shoot pride for all it's worth
I don't belong

Offline DeadMan

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 300
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 05, 2005, 01:50:01 pm »
No to sobie poczytaem i si znowu wypowiem  :D

1. myl e oficjalnych LARPów powinno by po jednym na dzie +jeden lub dwa LARPY oficjalne gdy bdzie dopisywaa pogoda lub nocne.

2. dobre LARPY które jednak nie dostaj si jako oficjalne powinny by trzymane przez wymylajcych w odwodzie do ewentualnego zrobienia.

3. Jaki LARP w stylu jarmarcznym jest OK jeeli np. jak w zeszym roku nie bdzie równoczenie z Akademi Magiczn czy czymkolwiek.

4. Dobrze by byo gdyby gracze zaatwiali gro spraw midzy sob i tylko o wanych sprawach informowali DO (jakie wane deklaracje mogce mie wpyw na scenariusz czy co)

5. DO rzeczywicie musz mie dzie wolny i przede wszystkim eby nie brali za duo udziau jako DO w LARPach.

6. Dobrze by byo gdyby orgowie poprzez Forum rzucali cige przypomnienia o robieniu i przyjmowaniu postaci na Gr i eby bya moliwo penego zaatwiania spraw z tym zwizanych -wyczajc tylko i wycznie PP i PT zdobywane na Orkonie. Tak eby kady móg przyjecha z gotow wydrukowan kart i wpisan na ni list wiadomych ju rzeczy.
Moe by tak da na stronie moliwo cignicia sobie karty postaci/maga itd.
 chocolate you did not want to eat does not count as chocolate. This discovery is from the same brand of culinary physics that determined that food eaten while walking along contains no calories.

Offline JeRzy

  • Highly flammable
  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 2392
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 05, 2005, 02:10:41 pm »
Jako, e i tak robi ostatnio za chopca do bicia, mog zaryzykowa i sta si jeszcze bardziej niepopularny. W sumie, po "warszawskiej" dyskusji ju mnie to wali. :D

Myl, e wiele rzeczy daoby si zrealizowa stosunkowo bezbolenie dla wszystkich stron, gdyby skutecznie egzekwowano od ludzi elementarn punktualno. Spójrzmy na ten Orkon: ile punktów programu zaczo si o wyznaczonej godzinie Moim zdaniem, tylko w nielicznych przypadkach losowych takie spónienia mogy by usprawiedliwione i naleaoby wreszcie uwiadomi to ludziom. Jeli kto nawala (np. nie zaatwia w terminie spraw zwizanych z tworzeniem postaci albo spónia si na teren gry) traci na tym na wasne yczenie i tylko do siebie moe mie pretensje. Orgowie w tym roku uciekali si ju do tego, e rozpowiadali ludziom, e GG zaczyna si godzin wczeniej ni byo w rzeczywistoci - cz graczy stawiaa si na wczeniejsz por i wychodzia na tym jak Zabocki na mydle, a innym nawet tej godziny byo mao, eby ruszy tyki. Cay Orkon nie powinien obrywa na tym, e ludzie nie wiedz, do czego su zegarki.

Mówic krótko: trzeba zrobi cis ramówk Orkonu (wraz z wersjami awaryjnymi na wypadek niepogody) i trzyma si jej konsekwentnie. Moe to czego nauczy ludzi, a przy okazji da si wicej zmieci w programie.
"The problem is some people gonna try to convince you
That they know the answer no matter the question
Be wary of those who believe in a neat little world
Cause it's just fucking crazy you know that it is
Eh hee yeah amanaya yeaha yeah eh eh amana"

Dave Matthews - "Eh Hee"

Offline KOVAL

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 2987
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 05, 2005, 03:06:44 pm »
no to i jeszcze ja sie wypowiem (uwaga - bedzie dugo)

jak wida mamy tu do czynienia z dwiema zasadniczymi kwestiami:

po pierwsze - problem zmieszczenia 2 LARPów dziennie, czyli organizacji, harmonogramu itede
2 LARPów kadego dnia zmieci sie nie da - obawiam si nie ma takiej siy aby tego dokonaa - wszelki zabiegi organizacyjno-psychologiczne nic nie dadz, od zawsze byy opónienia na Orkonach i bd nadal -  uwaam ze zmiany tego nie da si po prostu wymusi na ludziach

JeRzy - masz racj ale nie napisae najwaniejszego "jak to zrobi" bo do tego sie ten problem sprowadza

no, chyba ze pojedziemy po ekstremum: "LARP zaczyna sie o 10.00 albo wcale, jak nie bedzie np. wiekszoci gownych postaci to odwoujemy" - i wtedy po 2 takich sytuacjach moze sie ekipa nauczy metod terapii szokowej

moja propozycja wyjcia (cho niezbyt nowatorska): mona robi na 1 LARP dziennie plus co dwa dni LARP wieczorno-nocny i wtedy powinno dziaa (a poza tym IMO przy 4 dniowej GG mniejsza iloc LARPów jest czym oczywistym i ludzie powinni to przyjc zgodnie z zasad co za co)


po drugie - mozliwoci DO i scenariusza podczas gry 4 dniowej

moim zdaniem gra 4 dniowa toczyaby sie po prostu spokojniej - gracze mieliby wiecej czasu na dziaanie wiec np. zajeli by sie sprawami mniejszej wagi i w ten sposób nie rozbudowujc bardzo scenariusza  osigno by sie ten sam efekt. Pamitajmy ze wiekszosc wielkich zdazen 3 dnia wynika wlasnie z tego ze jest to "dzie ostatni" i questy kocz sie bo maj sie tego dnia skonczyc.

Oczywiscie przy konstrukcji scenariusza trzeba by IMO odejsc nieco w kierunku "low-fantasy" i zastpi standardowe questy sprawami codzienno-dugofalowymi, bo kiedy gracze bed sie zajmowa bardziej przyziemnymi sprawami ycia w Ostrogrodzie to dla takich spraw nie ma wielkiej róznicy czy gra trwa 2 dni czy 5
wtedy tez DO maj mniej ganiania bo brak rozbudowanego wtku "ratowania wiata" nie wymaga juz a tak szczegóowej kontroli DO i znacznie ogranicza ilo spraw "ze wiata gry ale spoza terenu" które DO i Orgi musz omówi i okreli dla dalszego biegu gry

porównujc do sytuacji ekstremalnej: gdyby GG by tak po prostu kronik z codziennego ycia Ostrogrodu (miejsca nieco bardziej porbanego od innych w tym wiecie) to równie dobrze moga by trwa i 2 tygodnie a scenariusz nie musiaby by szczeólnie rozbudowany - powyzej pewnego czasu sprawy dalej bd nakrca si same.

sdze  naprawde daoby si wtedy ograniczy 90% aktywnoci DO do osdzania rytuaów, paxowania walk, odrywania duchów Przodków itp - i wtedy praca przy 4 dniowej GG ni bedzie juz tak straszna

Offline Mały

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1920
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 05, 2005, 03:10:49 pm »
dwa LARPy dziennie to kategoryczne nie (zreszta to juz byo)
wszystkie wyej wymienione powody dlaczego nie s jak najbardziej suszne

Cytat: "Veenan"
Trzy dni LARPa po 9h(o ile dobrze pamitam)

2x9 + 1x4 z moich wylicze :>

Cytat: "DeadMan"
dobre LARPY które jednak nie dostaj si jako oficjalne

A skd wiesz e dobre
Tak na prawde gry nigdy nie ocenisz po scenariuszu :>
najlepiej zostamy przy jednym oficjalnym... a jak kto chce zrobi
wasnego to przeca nigdy nikt nikomu nie bronil poza prorgamem konwentu zorganizowa czegokolwiek...

a przykadem tego ze dwa dziennie to za duo to choby niemoliwo
zebrania graczy na Aliena którego na probe Berserkera przygotowalimy z Przemem, Gawronem, Mikiem i reszta ekipy.
BTW> scenariusz ley i moe bdzie na przysy rok

Cytat: "JeRzy"
Mówic krótko: trzeba zrobi cis ramówk Orkonu

Nie zrobimy z Orkonu kompanii karnej... jak kto nie chce to i tak nie wyjdzie na gre punktualnie
terminy super sztywmne tez nie s dobre bo nie o to chodzi eby gnoi kogo za spónienie SZCZEGÓLNIE jak ma powody
- sam byem wiadkiem kilku sytuacji w tym roku w których jedne zagadnienia LARPowe przeszkodziy
w zdeniu na prezentacj i chyl czoa przed ZsaZs za wietne rozwizanie
jednej z tych kwesti z odpowiednim podejciem do graczy, w przeciwiestwie do innego DO który w stosunku do tyche graczy zachowa sie ............. nieprofesjonalnie bdzie najagodniejszym okreleniem....
...We just dinged them!...

Offline eternus

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 137
    • http://www.rockmagazyn.com
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 05, 2005, 03:27:33 pm »
Ja nie jestem wielkim oredownikiem 4-dniowej GG. Jest to mi obojetne - rozwiazanie 3 dni (jak dotychczas) + festyn, mnie zupelnie satysfakcjonuje.

Co do sprawy 2 larpy dziennie. Mam wrazenie, ze niektorzy tu odbieraja to tak, jak by mial to byc OBOWIAZEK uczestniczenia w 2 larpach kazdego dnia - a nie mozliwosc. Jesli jest ktos zmeczony, to nie bierze udzialu i po sprawie. 8)

Mozna sobie cos znalezc innego, gdy jedyny larp dziennie nie pasuje, ale powtarzam - MOZLIWOSC dla tych, ktorzy nie chca szukac opcji zastepczych powinna byc.

Jak to organizacyjnie. Takie larpy mogly by byc zakladane na 4, a nie 5 godzin. i wtedy 11-15 15-19, czy nawet 16-20 spokojnie wchodza w gre. Poza tym jesli wedlug organizatorow danego larpa potrzeba im np 6 godzin czasu, to da sie plan tak ulozyc, ze 2 larpy beda sie rownolegle rozgrywaly - teren jest spory i graczy nie malo.

Jesli chodzi o przesuniecia zwiazane z pogoda. Z pewnoscia za warunki atomosferyczne nikt nie bedzie winil Organizatorow. A bojac sie pogody, to dojdziemy do absurdu, ze przeciez moze padac caly dzien, wiec planujmy larpy co 2 dni, zeby w razie czego bylo jak je przekladac... Ryzyko zawsze jest, ale uwazam, ze nie powinno ono wstrzymywac tego projektu.

A przeciez jeszcze 2 lata temu (moze 3) bywaly po 2 larpy na dzien i jakos sie to wszystko miescilo. :)
say: "don't you know",
you say: "you don't know",
I say: "take me out!"

Offline DeadMan

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 300
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 05, 2005, 03:40:26 pm »
Eternus ma racj -chodzi o wybór a nie o to eby na kadym larpie by komplet graczy.

Mnie osobicie na Alienie nie byo bo mnie tego dnia ten klimat nie pasowa i wolaem sobie z innymi ludmi którzy zostali ze swoich powodów posiedzie i w kocu pogada jak czowiek -spokojnie.

Nie sdz eby ludzie nie chodzili na drugiego larpa danego dnia bo s miertelnie znurzeni -przynajmniej nie wikszo z nich

A scenariusz tak trzeba ukada eby przewidywa moliwo grania zarówno 150 jak i 30 osób. Po prostu trzeba mie ich kilka verszyn  :P

a co do tego czy da sie ocenic larpa czy nie to chodzi chyba o ocene pomyslu i scenariusza a juz sam larp w duzej mierze zalezy od Graczy.

K
 chocolate you did not want to eat does not count as chocolate. This discovery is from the same brand of culinary physics that determined that food eaten while walking along contains no calories.

Offline Mały

  • Użytkownicy
  • Wiadomości: 1920
Przeduzenie GG o choby 1 dzie
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 05, 2005, 03:44:28 pm »
Cytuj
A przeciez jeszcze 2 lata temu (moze 3) bywaly po 2 larpy na dzien i jakos sie to wszystko miescilo


Jakby nie byo, nie mog sobie tego przypomnie ale odkopi informatory i sprawdz :>

Cytuj
A scenariusz tak trzeba ukada eby przewidywa moliwo grania zarówno 150 jak i 30 osób

Chyba zartujesz ;> to nei jest moliwe bo zrobienie przykdowo aliena ... mielimy na ~20 osób w gór... nie dao si zebra tylu :>
bo zmczeni, bo GG ....

Scenariusz który jest zorbiony na 30 nie da sie rozwin na 100 eby wszyscy sie bawili potworzysz role grupowe które bda ciekawe jesli gracze dobrze sie w grupach dograj :> indywidualnych za cholere nie rozwiniesz tak zeby spokojnie odcina wtki jak bedziesz mia mniej graczy
a na im mniej graczy przewidziany larp tym trudniej cokolwiek obcic
...We just dinged them!...